Morgon, tidig morgon

Hej och hå, idag började min morgon klockan sex. Edie hade ingen lust att sova vidare så det var bara att gå upp. Nu sover hon och här sitter jag. Ibland genomströmmas jag av en sådan lycka så att jag blir gråtfärdig. Det kommer i de mest vardagliga situationer, som idag till exempel. Jag och Edie åt frukost och så kom Bryan Adams "Heaven" på radion. Jag slängde en blick på bordet. Där stod AD- droppar, magdroppar, té, minifom, två mackor, en tallrik gröt, mango- och katrinplommonpuré, tre dinglisar i form av kossor, en napp och gårdagens tidning. Vardag i en småbarnsfamilj och jag är Edies mamma. Jag började sjunga med i refrängen och Edie söker upp min blick och ger ifrån sig ett glädjeskrik. Vackra, vackra unge.

Idag har tjejerna fotbollsmatch med flickor födda 97, de är ett år äldre än Jonna och Lisen. De är hos sin mamma men det spelar ingen roll, vi åker med på matchen ändå. Jag är helt ointresserad av sport förutom deras matcher, herregud så spännande det är. Speciellt nu när de är ett huvud mindre än alla andra, det finns ju en risk att de inte över lever en tackling:-)

 Mitt i min lycka finns ett svart moln som skaver och skaver. Det sitter en familj i Svenljunga som lever i en mardröm. Jag önskar så att hon kommer hem hel och välbehållen.

Kommentarer
Postat av: Biggan

Du är så väl värd din enorma lycka. Så som du fick kämpa för att få lillan. Om den försvunna flickan finns det inga ord som räcker till. En förälders värsta mardröm. Själv tänder jag ett ljus för dem och sänder en tanke. Sen går jag egoistiskt nog och kramar de mina. Man älskar dem så det gör ont.

2010-05-16 @ 14:28:38
URL: http://graamusen.blogspot.com
Postat av: Budda

Hej Kim!

Härligt med favoriten Heaven, en bäbis och litet ro. :-)



Jag beställde nyss din bok Kim. Från Bokus.



Känner med dig, det finns många svarta hål i världen.



Ha det så bra önskar Tina.

2010-05-16 @ 18:35:37
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0