Host och snörvel

Idag skulle jag varit på mammababy- gympa. Sedan skulle jag ätit lunch med en ny bekantskap och det såg jag verkligen fram emot. När jag vaknade i morse var jag superförkyld. Det var bara att skicka ett sms. Som tur var kunde min lunchdate inte heller fika för de var förkylda de också. Men dagen blev bra ändå.



Edie försöker nå sin napp. Lönlöst.



Jag släpar mig ut på en promenad i solskenet. I Trollbäckens centrum köper jag med mig sushi och äter den i Fornuddsparken på vägen hem. Hundarna leker så mycket att de till slut kraschar nedanför mina fötter. I viken glittrar vattnet, ankorna kvackar i dammen, Edie sover, solen skiner och jag får tio minuters välbehövlig andningspaus. Ett ögonblick av knivskarp lycka och tillfredställelse. Så börjar det röra på sig under filten och gissa vem som ligger där?



Jo, en supernöjd Edie. Vi vandrar hemåt, en euforisk mamma och en glad bebis med två trötta hundar i släptåg.
Hemma provar Edie sin nya solhatt.


Nja, inte riktigt i min smak, tycks Edie tänka.

På med älsklingmössan och lek ute på altanen. Hörde jag hundsäng? Eh, nä, det tror jag inte att det är....



Pläden är dock Edies.... Sedan kom Anders och njöt av solen en stund.



Ziggy är i antågande...



Ziggy älskar Edie.



Edie sitter still och låter sig hyllas som den drottning hon är.

Imorgon ska jag till Willys för att handla, jag ska hämta en barnstol, lämna tillbaka en bröstpump och leta upp lite mammakläder som en kompis ska låna. På kvällen ska två kompisar till tjejerna sova över så kvällen blir till att passa upp och hålla sig på övervåningen:-)

Nu sover Edie och Anders och eftersom jag har sovit mellan sju och halv tio i kväll lär det dröja innan jag somnar. Nu ska jag läsa Carin Gerhardssons nya roman "Vyssan lull". Godnatt!

Kommentarer
Postat av: madde

vilka fina bilder.

jag ska oxå leta fram mina mammakläder o sen babykläderna för jag är gravid.kram

2010-05-07 @ 08:24:45
Postat av: Budda

Hej Kim!

Vilket soligt inlägg. Fina bilder och positiv känsla.



Ha en fin helg.



Önskar Tina

2010-05-07 @ 08:31:12
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Hej Kim!



Jättefina bilder.

Måste även säga att det var även jättefina bilder på dig och Edie i senaste numret av Se&Hör, blev så glad när jag såg att ni var med i tidningen.



Kram Camilla

2010-05-07 @ 08:50:02
Postat av: Marie-Louise

En hundsäng går precis lika bra, ser riktigt bekvämt och mjukt ut. Vilket fint "babygym" hon har. Alla andra babygym man ser är alltid så plastiga, det där såg lite mera rejält och lättlekt ut.

2010-05-07 @ 15:43:01
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Dante

Men vad söt hon är! Såg dig på tv idag och det är inte jobbigt alls att räkna ut var ifrån hon fått sin charm.



2010-05-07 @ 22:13:47
URL: http://dante.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0