Funderingar om livet

Man kan inte få allt i livet. Så är det nog. Mina önskningar är få och ganska överkomliga. Jag vill bli respekterad och älskad, ifrågasatt när jag förtjänar det men aldrig, aldrig kränkt. Mina vänner är inte många men trofasta och jag älskar varenda en till döds.


I min familj finns det fyra barn, alla unika och speciella och alla med en alldeles egen plats i mitt hjärta. Mina tre fintjejer och storkillen som är så nära vuxenlivet för det mesta och så långt ifrån när det vankas städning. Alla får plats och de har rätt att få utvecklas utan inbördes jämförelse. I min famlj strävar jag efter att barnen ska ha en hög toleransnivå. I min familj accepterar vi att människor är olika. Det berikar med originalitet och individualism och alla har rätt att få uttrycka sig, älska den de vill älska utan att bli hånad eller straffad.


På många plan, inte alla, är mitt liv perfekt. Ju äldre jag blivit ju mer ödmjukt tackar jag min lyckliga stjärna för att få finnas till och allt som oftast känna mig lycklig.


Jag skulle inte vilja byta plats med någon. Jag trivs här där jag är.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Så vackert skrivet om alla barnen. Om alla barn ändå hade så. Vi strävar efter samma sak i min familj, alla är egna individer och alla får ta sin plats i familjen :) /Kram

2010-05-09 @ 18:47:01
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Budda

Kloka ord.Håller med M-L i kommentaren ovan. Tänk om alla barn fick känna så. Tillhörighet. Trygghet.

Kärlek.



Hälsn. Tina

2010-05-09 @ 20:23:57
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Den ultimata hämnden mot människor som kränker är att göra absolut ingenting. De skjuter vilt och öppet, men träffar mycket sällan någon annan än sig själva i slutändan.

2010-05-10 @ 03:55:22
Postat av: Anna

Blir helt tårögd när jag läser dina ord. Så otroligt fint!

2010-05-10 @ 08:54:49
Postat av: Cecilie

Jättefin orden! Uppskattat läsning idag! :)

2010-05-10 @ 23:01:34
URL: http://ceciline.blogg.se/
Postat av: M

Hej Kim! Jag beundrar dig verkligen som kommit så långt i ditt förhållande till Edies syskon...tror jag skrev det en annan gång, eller också tänkte jag det bara: det är tyvärr väldigt vanligt att man INTE kommit så långt som styvförälder, det kan åtminstone ta ganska många år innan man kommer dithän. Jag vet det själv av egen erfarenhet, att det krävs en inre mognad för att man ska kunna anamma sin partners barn bara så där, rakt av och inte jämföra hit eller dit. Tanken att man själv skulle separera och tvingas lämna ifrån sig sina tre små älsklingar till ens X´s nya som, Gud förbjude, inte tar till sig ens barn och behandlar dem med respekt skulle få lejonhonan inom en att vakna till liv ganska ordentligt kan jag lova, men en tjej som du är precis vad man skulle önska i det fallet....tänk om man fick vara med och välja i det läget;-) ;-)Må så gott i vårsolen! Kram M

2010-05-11 @ 14:09:46
Postat av: Kim

Ni är så goa allihop! Jag måste ha världens finaste bloggläsare:-)

2010-05-11 @ 14:29:13
Postat av: lucke

Hejsan på dig :) Har din dag varit bra? :)

2010-05-11 @ 14:41:28
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kim, du är världens bästa!!

2010-05-11 @ 15:48:33
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: CK

Håller med föregående talare DU är världens bästa Kim =) = )

2010-05-11 @ 16:14:05
Postat av: Anonym

undrar om du är i uddevalla nån gång....lång resa med bebis men det skulle vara kul att se er typ på strandpromenaden för då skulle jag säga att jag läser din blogg och att jag gillar hur du skriver

kan vara kul kanske att se hur vi ser ut som kollar in i ditt liv....måste bara kommentera att edie är ju en sockerbit

2010-05-11 @ 22:23:44
Postat av: Isabel

Är det hon som klipper dig så snyggt!?



Vart hittar man henne:);-)



I

2010-05-12 @ 09:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0