Scen ur verkligheten.

Följande konversation äger rum på tunnelbanan, gröna linjen, någonstans mellan Gullmarsplan och T- Centralen denna morgon. Medverkande: Kim, Edie och Kärringen.


Stressad mamma springer in i vagnen innehållandes sur bebis.

Edie: UUäähhhh ( i någon så när dräglig volym)

En kärring vänder på huvudet, slänger en blick på oss, skakar på huvudet och suckar högt. Denna, vanligtvis övertrevliga, mamman tänder till direkt.

Kim: Vad är det?

Kärringen: Alldeles för mycket grejer.
Hon skakar surt på huvudet och pekar på Edies saker som hänger i vagnen.

Kim: Fast det vet väl inte du, du känner inte min dotter.

Surapan ler ett överseende leende. 

- Det behöver jag inte, lilla vän.

Edie: UUÄÄÄHHHH

Kim: Du, hon råkar gilla att ha en massa saker att titta på.

Kärringen( med ett elakt flin): Hur vet du det?

Kim: Jag vet det för jag känner min dotter. jag behöver verkligen inte förklara något för dig.

Kärringen vänder sig surt om.

Kim börjar skratta.
- Jag trodde verkligen inte sådana som du fanns.

....


Nu undrar jag:

Hur jävla oförskämd får man vara? Tänk om detta hänt för tre månader sedan när jag var osäker, sårig och superkänslig för kritik. Den tanten skulle verkligen fått mig att bli ledsen.
Här är hon:



Här ligger Edie med alla sina favvissaker.



Nog om det.


Min dotters jeans åkte av i sommarvärmen. Efter vårt möte tog vi en promenad från St Eriksgatan till Centralen. Min dotter har visat blöjan för hela Stockholm, sätesbebis som hon är.


Drottninggatan

Vid Odenplan, kolla in chimpansfötterna!



På bussen hem:







När vi kom hem fick hon ligga naken på terassen. Hon fick sällskap av en fjäskig Smilla som precis varit på rövarstråt. Kolla in den skyldiga, påkomna vovven:



Nu är det godnatt och när jag vaknar imorgon hoppas jag att Innandufanns- Linda fått sitt barn. Godnatt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla uppochnerbebisen:-)



Med den begynnande kärringflinten, så kan man ju förstå apans bitterhet.

2010-06-02 @ 22:47:29
Postat av: Nannis

Skoj att hitta din blogg! Och grattis till lilla sötnosen :)



Mja, tanten, vad säger man? Ödsla inte ens energi på att bli sur på henne, hon verkar ha nog problem med att vara tanten själv. Kan inte stå rätt till att ens lägga sig i vad ett barn har för leksaker! skrattar lite ;)



Ha det gott!!

2010-06-02 @ 23:35:20
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Biggan

Det finns lika många "läror" som det finns barn. Det lustiga är att jag kan komma på mig själv med att tänka: Herre jösses så där skulle inte jag ha gjort. Skillnaden är väl att jag håller det för mig själv och håller band på mig. Men tänker man efter så är det ju tur att alla är olika och hittar sitt liv med sitt barn. Ju äldre man blir desto mer inser man som tur är att alla är olika och att det är just det som är det fina i kråksången. Men det är nog mest synd om tanten du stötte på. Tänk vad mycket man missar om man inte inser att alla är olika. Hon tillhör dessutom den generationen som kanske bara hade några få leksaker att leka med. Kanske var hon bara avundsjuk. För min del tycker jag att du är ursmart som har satt fast sakerna. Jag min dumming hade allt löst. Gissa om de hamnade på marken och blev lortiga. Bläan när man tänker efter.

2010-06-02 @ 23:44:34
URL: http://graamusen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Fina fina Edie! Vad skönt hon verkar ha det i vagnen. Tänk om man fick ligga så där och vifta med benen!!



Klart att andra vet bäst vad ens barn behöver och kan. Så är det alltid. Jag tycker du var skit cool som sa ifrån. You go girl!! Och vad skönt att slippa vara så där "svensk". Som att bocka och tacka och hålla tyst.



Önskar dig en härlig torsdag med mycket sol!

2010-06-03 @ 09:08:39
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: My

Vad mysigt att få ligga och vifta med benen i sommarvärmen, det har min John också fått börja göra nu. jag tycker det är svårt att veta hur mycket man ska klä på honom nu när det är så varmt. Jag har nog klätt honom lite för varmt hittills tror jag.



Kan tipsa om ett superbra solskydd till vagnen som jag köpt från www.bappe.info .

Det bör även funka alldeles utmärkt som insynsskydd mot gamla sura tanter! ;o)

2010-06-03 @ 12:17:05
Postat av: Eva-Lotta

Herregud,stan vimlar av idioter.Inget att bry sig om,bra att du sa ifrån.

2010-06-03 @ 12:32:03
Postat av: Marie-Louise

Ja sådana tanter kommer du tyvärr att få möta flera gånger. Det finns alltid någon som tycker sig veta bättre än föräldern själv och som gärna talar om det högt och tydligt. Vad mysigt att sommaren äntligen verkar ha infunnit sig så att vi kan få lite värme och sol på oss. Och det måste vara så mycket skönare att ligga i bara blöjan och sprattla :)

2010-06-03 @ 13:13:45
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: madde

hejsan.

såna där kärringar finns jag lovar men som sagt dom vet ju ej vad din vill ha.

min dotter ligger/sitter o sen har hon fötterna upp.kramar

2010-06-03 @ 17:55:48
Postat av: Budda

Tråkig "tanta". :-( men en bedårande dotter!!! Sötare och sötare för varje foto vi ser här.

och Smilla då...kääär

Vad är hon för ras? Jättego´ ser så snäll ut.

2010-06-03 @ 20:37:01
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: malin

Hahahaha!!!!! Jag kan verkligen höra dig... Fruktansvärt roligt, men det är ju som sagt j-ligt bra att det inte inträffade för ett par månader sen. Det finns så mycket idioter!

2010-06-03 @ 22:19:49
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Cici

Som någon annan tidigare skrivit: Glöm surtanten! Hon är inte värd att ödsla energi på.



Jag känner så väl igen hur din dotter gör med benen och fötterna för min dotter (som är född den 9 dec) gör precis likadant. Vi kallar det att gnussa med fötterna när hon håller dem mot varandra som Edie på bilden.

2010-06-03 @ 23:55:31
Postat av: Christer Toivonen

Vilken gullig dotter du har. Surkärringar ska du inte bry dig om för de blir så där när de saknar ett eget liv.



Kram Christer

2010-06-04 @ 10:45:01
Postat av: Annika

Underbart! Du är bäst. Herregud, att folk orkar.

Kram på dig.

/Annika

2010-06-04 @ 16:29:23
Postat av: Nettan

Haha hon är ju skrattrentande! Tråkigt att människor ska lägga i sig saker som dom inte har något med att göra. Men men...bra att du sa i från iaf!! =)// Nettan

2010-06-04 @ 17:01:08
URL: http://www.nettewave.blogspot.com
Postat av: Sara

Oj vad skönt att läsa hur du reagerade. Det ska jag ta efter. Jag skulle ha börjat grina. Min propp är bara nio veckor och även om jag har tuffat till mig betydligt så står jag fortfarande på t-banan och håller i vagnen så att knogarna vitnar och tänker "inte vakna, inte vakna, inte vakna"... Han har faktiskt vaknat ett par gånger och det har ju gått bra, ingen kalabalik.



Det är så skönt att läsa här, jag kommenterar inte så ofta, jag ska bättra mig, jag lovar!



Kram!

2010-06-05 @ 10:50:36
URL: http://eponymous.wordpress.com
Postat av: Angelicah

viilken gooding i vagnen:) känner igen de där små sprättbenen från vår egen lilla Lovis..och Vilken jävla tant..jag hade nog inte vågat säga ifrån så där,,bra gjort! och vovven?är det korthårig collie? jättefin..vår ena vovve är korthårig collie och schäfer:)

2010-06-11 @ 19:42:13
URL: http://www.angelicah.bloggspace.se
Postat av: Cissi

Vilken sötis :)

2010-06-28 @ 13:53:40
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Britt m flock

Vad kul att få se Smilla!!! Hon ser ut att må bra:-)

2010-09-22 @ 19:17:11
URL: http://www.hasslosatrp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0