Ledsen Edie och glad mamma

Igår hade jag besök från min barndom. Många glada skratt och en del tårar över att mina farhågor visat sig vara sanna. Vissa människor passar som gjutna i vårt hem, barnen är pratiga och skrattiga och bubblar av berättelser som måste ut. Fantastiskt trevligt.

Det blev sent. Klockan var närmare tre när våra gäster gick. Upp med tuppen, på med skorna och ut på promenad med Edie och hundarna. Eftersom Edie inte ville ha någon frukost var hon arg som ett bi hela promenaden. Hon skrek så det ekade mellan brevlådor och lövträd. Anders var på fotbollsmatch med tjejerna. Annars hade han fått ta över, det kan jag säga. Ett tag funderade jag på att buda över henne till Bollmoravallen, nu blev det inte så. Jag besinnade mig i sista stund:-)

Jag är så trött att jag faller i bitar men väldigt glad ändå. Stora saker avhandlades igår kväll, fina samtal om människor som funnits nära men som inte finns längre förutom i himlen, relationer som inte finns längre och allt vackert som finns kvar. Kärleken. Döden. Viktiga saker som betyder någonting.

Ikväll ska vi ut på stan. Stockholm lär få se upp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är redo för en återställare! Frisyren är så sprayad att den sitter kvar sen igår ;-)

2010-06-06 @ 12:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0