Trött, dum och gråtmild

Jag har haft en lätt romantiserad bild av amningen, det kan jag säga direkt. Det är mysigt. Också. Men det är inte bara gulligull utan en hel del frustrerad bebis, trött mamma och tuttar som inte producerar det de ska. Vi kan inte bara vakna på natten, ge Edie mat och somna om. Vi har en bit kvar, kan man säga.

Idag skulle vi ut ett ärende så jag passade på att besöka Babyland för att köpa lite nödvändigheter. När jag kom in i affären hade jag glömt vad jag skulle ha. Det var helt soprent i skallen. Nu vet jag hur det känns att tappa minnet, även om det bara varade ett kort tag. Superläskigt.

Jonna, Edies storasyster, är här med oss idag. Det är hennes sista dag på lovet och just nu ligger Edie, Anders och Jonna och myser sig i våra sängar. Själv sitter jag i köket och dricker te. Edie har ätit som en häst och sover sin allra bästa komasömn. När hon mår bra mår jag bra.

"Ta ett kort på det här. Hon är sjukt liten", sa Lisen. "Hennes fingrar når inte runt mitt pekfinger, det kommer ingen att tro på".

(När jag vet vad som gäller ang bilder lägger jag ut bilden igen.)





Kommentarer
Postat av: Linda

Sötnos!

2010-01-07 @ 15:05:03
URL: http://lindabjorling.webblogg.se/
Postat av: Kamillah

Stort grattis till lilltjejen, fina Kim! :o)

2010-01-07 @ 15:19:45
Postat av: Johanna T

Hej och Grattis till den lilla!!

Du, håll ut vad gäller amningen....det kommer att bli bättre och till att BARA vara mysigt. Det som gäller just nu, gäller bara just nu...bebisarna ändrar sig och sitt mönster hela tiden! Bara att följa med i svängarna.

Kram en trebarnsmojja

2010-01-09 @ 23:03:00
Postat av: Lina

Blev så glad över att se att du har en blogg,(följde dig på bloggfamiljen) men än gladare att se att ert lilla knyte kommit nu!

Stort grattis till er! Skrev just ett långt inlägg om amningstips när det bara försvann, hm mindre roligt. Ja jag gör en förkortning på inlägget tror jag. När vår lilla Elvira föddes fick hon ont i magen. jag misstänkte att mjölken rann till lite för fort för hennes lilla mage, så korta korta amningsstunder, ett finger i hennes mungipa så hon släppte taget. Jag lät henne rapa lite. Sedan höll vi på så tills hon var nöjd. Detta funkade för oss o jag blev lugnare över själva amningen o kunde slappna av. Lycka till o ta bara åt dig av de tips du själv vill! kram / Lina

2010-01-10 @ 14:48:34
Postat av: Maggie

Grattis!

Tänk på att inte lyssna på andra för mycket. Alla barn är olika.

Lycka till och hälsa!

2010-01-12 @ 11:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0