Kakmonstret

Det händer något med mig vid tre- fyratiden. Plötsligt får jag ett sånt extremt sockersug att jag bara måste äta något onyttigt. Idag blev det typ ett halvt paket med kakor. Det här håller inte. I morgon är det jag som tar tag i mig själv.

Just nu bakar jag chokladmuffins. Det är väl något ämne i dem som man behöver när man ammar, va? Som är bra för Edie, menar jag;-)

Jag är glad för att ni kommenterar i min blogg.

Till Elin: Vi har en vit Crescentvagn som skall ut på premiärtur i morgon. Jag ska visa bilder om jag kommer ihåg att ta med kameran. Mitt minne är inte vad det varit...

Förresten var vi på BVC idag, jag och Edie. Hon hade gått upp fint och växt hela två centimeter. Hon passade på att bajsa ner hela min klänning när jag tog av henne blöjan. Jag antar att hennes tarmfunktioner och pricksäkerhet fick Med Beröm Godkänt. Efteråt låg hon med nöjd min och betraktade en asgarvande sjuksköterska och en ganska förvånad mamma. Sedan somnade hon.


Kommentarer
Postat av: Frida Jensen

Hej Kim! Hittade tillbaka till din blogg av en slump, och så kul att se att du har blivit Mamma. Stort grattis!! Underbart namn har hon med.



Njut av tiden, den går rysligt fort lär du märka. :)



Kram Frida

2010-01-13 @ 22:17:32
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej Kim ! Är så glad att du nu sitter där med lilla Edie i famnen. Tänk vilket litet underverk hon är o så lycklig som får komma till en familj som verkligen längtat efter henne o är fylld av kärlek !

Kram/Mari

2010-01-14 @ 00:56:57
URL: http://mari.burstrom.be
Postat av: Maggie

Hej gumman, visst är de underbara de små liven. Själv blev jag ner kissad nästan varje gång jag skulle bytablöja. Kommer själv ihåg sötsuget och speciellt efter choklad, men var lite försiktig så att lillan inte får ont i magen. Choklad kan vara lite starkt. Ha det så bra och var rädda om er många kramar Maggie.

2010-01-14 @ 11:31:37
Postat av: Belma

Grattis Kim! kramar från Belma och Lina från Uddevalla!

2010-01-14 @ 17:22:43
Postat av: systerA

Kim! Njut av dina kakstunder, passa på nu tycker jag. Vardagen kommer den med! Minns mina lattefika-stunder med mammagruppen med mys i hjärtat!



Kram och grattis igen till en underbart fin tös!



/ Andrea

2010-01-16 @ 19:56:15
URL: http://davidsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0