Grattis var du än är.

Idag är det mormors födelsedag. Hon älskade tulpaner. Det passar bra, sa mormor, för det finns alltid gott om tulpaner på Gabrielladagen. Idag har Gabriella namnsdag och det namnet gillade mormor.

Om hon hade levt hade jag överraskat henne. Jag hade packat ner Edies alla grejer och tagit tåget till Uddevalla för att fira hennes 77- årsdag. Mormor hade ojat sig och sagt att Edie var det vackraste barn hon sett. Hon hade lyft upp Edie försiktigt och hållit sina rynkiga, rökluktande händer försiktigt om Edies lilla nacke. När Andreas, min lillebror, kommit med sina barn hade mormor ojat sig på samma sätt och talat om att han hade de finaste pojkar som världen hade skådat. Sådan var mormor. Hon bar en unik förmåga att få mig att känna mig speciell. Hon har varit död i tio år till sommaren och saknaden är fortfarande överväldigande.

Det finns en ny person som heter May i andranamn. Hon bjöd på ett leende som hette duga idag. Hennes riktiga första. Jag hade uppe kameran också. Hur stora är oddsen?



Grattis på födelsedagen, gammelmormor!




Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hon ser Er allt där hon är, det är jag säker på! Vilken liten sötnos :)

2010-02-19 @ 23:11:39
Postat av: Dante

Vad fint du skriver! Jag fastnade med en gång för din text då min mamma befinner sig på ett moln och dricker rödvin. Ditt inlägg hade kunnat vara skrivit till henne.

Grattis Kims mormor -kanske susar du förbi ditt barnbarnsbarn en dag och hälsar på, så där på lagom avstånd så man bara känner närvaron?

2010-02-19 @ 23:59:15
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Budda

Jag vet jag är tråkig Kim, nu rinner tårarna igen.



Edie är bedårande! Vilket pang-foto du fick till.



Grattis gammelmormor wherever you are...

2010-02-20 @ 00:18:01
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: elise

Åååååhhhhhh!!!! Hon är sååååååå fin!!!!!! Jösses så söt hon är. Jag blir skogstokig att det är miiiil mellan oss o massa snö - men jag lovar att ta igen det!!=) Sicken liten docka alltså, hon är ljuvlig, det har ni sannerligen gjort bra!!!

2010-02-20 @ 00:29:22
Postat av: Anna J

Vilket vackert barn ni har:)

2010-02-20 @ 11:15:45
Postat av: Sara

Vad söt hon är!!!!!!

May hade varit så stolt.

Måste säga det igen.....

- Vad söt hon är!!!!

Kram

2010-02-22 @ 15:54:55
URL: http://leonsmamma-sara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0