Att trösta en drake

Kvällen igår var inte rolig. Jag tror att Edie börjar bli lite förkyld, hon är iallafall täppt i näsan. En sådan argbigga vi har! Så fort hon stängde munnen så kom hon på att det var stopp i näsan och som hon skrek! Inget ledsenskrik utan ett dra-åt-helvete-varför-gör-ni-så-här skrik. Länge. Det var hur som helst svårt att hålla sig för skratt eftersom hon var så förbaskat söt. Kolla själva:





Jag har ingen aning om vad som hände i Let´s Dance eftersom jag till slut kände att det var bäst att gå upp i sovrummet där hon kanske kunde komma till ro. Efter lite sång och ramsor såg det ut så här:



Då var det dags att slänga fram bröstet och det fick precis den verkan som jag ville..



Detaljstudie.....



Äntligen lite tid för mig själv, tänkte jag. Vad hände? Draken hade tagit kål på mig och jag somnade efter en halv minut. Lampan var tänd och tvn i sovrummet på...

Just nu ligger lillan och sover i kärran bakom mig, Anders är på Singö och tjejerna på fotbollsträning. Hampus är hos sin mamma i tvåveckorsperioder så han kommer imorgon. Jag sitter i soffan med en mugg te och tittar ut på snöovädret. Herregud vilket fantastiskt liv jag har. Tänk att det gick till slut! Förresten, jag ska berätta om en sak som jag ser fram emot. Tänk när jag möter någon som inte vet vem jag är och frågar sådär slentrianmässigt om jag har barn. Ja, jag har en dotter, ska jag svara då. Det ni!



Kommentarer
Postat av: Budda

Underbart.Att se och läsa. Söta drakbäbisen.

Jag blir så rörd(som vanligt). ´Ja, jag har en dotter´.

Det har du. En fin, unik liten flicka.

Vad härligt.



Ha en fin helg.



Ps. Marcus Birro blev utröstad i Let´s dance, men det vet du säkert redan vid detta laget.:) Ds.



Från Tina, söderöver

2010-02-13 @ 11:24:36
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Annelie Kölbel

Heeej Kim!!

Jag har precis börjat läsa din blogg.. & den är toppen, man känner igen sig hela tiden.. man skrattar, tårar trillar.. du berör helt enkelt!!

Visst är det underbart med en liten bebis, min Stina har hunnit bli 6 månader & hennes storasyster Hanna är snart 4 år.. tiden springer iväg, det är såååå viktigt att stanna upp och njuta av nuet.. men det tycks du vara bra på!!! Jag skulle aldrig ha barn.. usch tyckte jag!! När någon nu frågar mig om jag har barn så blir jag såååå glad & stolt & svarar: Jaaaaa två fina döttrar!! Jag kommer helt klart att fortsätta läsa din blogg!!! Dela gärna med dig om din viktminskning & träning..Jag gick med i Viktväktarna i Nov-09 & har gått ner 7 kilo.. men det är inte enkelt.. Förresten.. Var har du köpt den underbara drakdräkten??? Kram Annelie (Jag hette Svenson när vi gick i skolan)

2010-02-13 @ 12:08:47
Postat av: Mia

Hej Kim!

Hoppas din lilla prinsessa mår bättre snart. Den där drakdräkten är ju bara för söt. Min brorson har en precis likadan :-) Tänkte skicka med en bild på han...men hittade ingen sån funktion här.

För övrigt så läser jag din blogg och tycker det är jätte roligt att följa dig och din familj. Tyvärr är jag jätte dålig på att uppdatera min egen....men ska försöka skärpa mig.

Ha en fortsatt bra Lördag, kram Mia.

2010-02-13 @ 14:33:59
URL: http://www.nogg.se/miapia73
Postat av: Karolina

Hej, Hoppas hon mår bättre nu och att täppan har släppt. Prova annars med lite bröstmjölk i näsan. När mina killar var små hade jag bröstmjölk till allt. Väldigt bra mot röd stjärt tex .Kram

2010-02-13 @ 16:06:36
Postat av: F Fjellman

Hej Kim!



Hoppas din söta dotter mår bra idag, jag förstår att du är lycklig och stolt som en tupp. Ett litet underverk :-)



Tänkte också försöka att börja träna snart, det är liksom dags nu. Har inte tränat på över ett år faktiskt. Du - det handlar bara om att bestämma sig. Det mesta handlar faktikst bara om att fatta ett beslut för att skapa förändring. Inte att skaffa barn såklart, det har du ju fått erfara.



Men träningen ligger ju faktikst helt i dina händer. Go Girl!



Kommer följa dig här och se om du lyckas :-)



Kram Frida

2010-02-13 @ 17:48:12
Postat av: Isabel

Friskis o Svettis är bra!



De finns väl i Tyresö också?



Jag är med , jag är på.......nu hindrar div förkyningar fr träningen tyvärr:-( småbarnslivets baksida

2010-02-15 @ 11:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0