Åjodå

Idag har jag varit på gym. PÅ GYM! Innan jag åkte dit tog jag vägen förbi en sportaffär och köpte skor och kläder. Bättre snygg och fet än ful och fet, tänkte jag. Edie var med. Hon sov så snällt när jag provade kläder. Det här är ju inga pix, tänkte jag morskt för mig själv. Så kom vi till gymet. Gled in.. Jag hade med mig Edie i bilstolen med en förhoppning om att hon skulle sova sig igenom mitt träningspass, en skötväska, en Babybjörn- sele plus en påse med träningskläder. Det såg ut som om vi skulle flytta in. Väl inne fick vi låna ett hänglås eftersom jag givetvis tagit med mig hela hemmet utom det.

I omklädningsrummet vaknade Edie. Ordentligt. Ett hjärtskärande gallskrik gjorde att till och med killarna vid de fria vikterna vände på huvudet. När jag lyfte upp henne insåg jag att hon behövde bytas på eftersom hon kissat ner sina byxor. När jag tog av blöjan såg jag att bajset var grönt. Grönt! Det har aldrig hänt förut. Blev såklart orolig. Bytte på henne, klädde på mig själv. Jag förstod att hon var hungrig och såg mig om efter en mikro.

Efter MÅNGA om och men satte jag en tyst Edie i bärselen och lyckades faktiskt gå på bandet en liten stund. Sedan åkte vi hem. Att gå på bandet var absolut den enklaste delen i dagens träning, det kan jag säga.

Jag var där och jag tänker gå tillbaka. Det gör mig till en duktig, duktig, duktig person. Iallafall idag.

Nu ska jag gå upp och lägga sång på en låt som skall skrivas färdigt. Sedan är det nog godnatt för mig, jag är helt slut.

När Jonna, Lisen och Edie låg i soffan med Anders häromsistens upptäckte jag att de hade en gemensam nämnare:



Visst är det för gulligt?



Kommentarer
Postat av: kimpe

Du borde komma ihåg att du är världens vackraste kvinna.

2010-02-18 @ 20:45:54
URL: http://kimnygren.blogspot.com
Postat av: kattalena

Jag tycker inte att du ska behöva känna press på att komma iform meddetsamma. Jag har hört att det tar nästan 9 månader för kroppen att hämta sig efter att ha varit gravid, så det är inte något fel med att ta det lugnt :-)



Men om du tycker att det är kul och vill så är det klart att det inte är något fel med att röra på sig. Det är säkert jättebra!



Jag gillar din blogg och din fina lilla flicka verkar underbar!!! Lycka till med träning och allt!

2010-02-18 @ 21:08:57
URL: http://kattlena.blogspot.com
Postat av: kattalena

Oj! Hoppsan råkade visst skriva in fel bloggadress i mitt förra inlägg :-)



Förresten - bilden på tjejerna och fötterna var ju jättegullig! Det tog en liten stund innan jag fattade den gemensamma nämnaren :-D

2010-02-18 @ 21:14:11
URL: http://kattalena.blogspot.com
Postat av: kim

Det handlar inte om press att känna sig snygg utan att känna sig frisk och stark. Efter hormonbehandlingar och graviditet är det dags att bli hälsosam. Det är det jag vill:-)

2010-02-18 @ 23:08:14
Postat av: madde

ååå vad gulligt.du fick mig att skratta.tänk om jag fick träffa dig ändå.kram <3

2010-02-18 @ 23:52:11
Postat av: Budda

Wow. Gym. :)Härligt med nya kläder, det gör det roligare.



Här sitter jag mitt i natten, helt slut. Himla kräksjuka.Men det går över. :)



Go´natt.

2010-02-19 @ 02:34:46
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Budda

Ps-underbart foto.

2010-02-19 @ 02:36:04
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Marie-Louise

Duktigt gjort. Bara att komma dit är ju skönt. Vad kul med nya kläder och skor :) jag har lovat mig själv nya träningskläder när jag har krympt 1 eller 2 storlekar :)

Den här veckan har jag och min mellantjej varit på gymmet 3 gånger så nu är jag på gång ordentligt.



Grönt bajs det får dom väl, det har alla mina haft i alla fall. Tror det har med amning och maten att göra.



Gulliga små fötter, vilket fint foto. Tänk att dom alla 3 har fötterna på samma sett :)

2010-02-19 @ 15:20:06
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: kattalena

Oh, jag menade inte det som något negativt, jag tycker självklart att det var jätteduktigt av dig att träna! Och jag trodde inte det var för att du ville känna dig snygg :-)



Har själv haft hormonbehandlingar och varit gravid så jag förstår precis hur du menar. Klart att det är för sin egen hälsas skull man vill komma iform efter allt man utsatt sin kropp för.



Jag tänkte bara att det är så nyligen du fick barn att det ju kan vara skönt att veta att kroppen behöver sin tid att komma iform igen på egen hand också :-)



Själv behöver jag verkligen ta mig i kragen och träna, men det är så svårt att hinna mellan jobb och dagis och allt...



Kram till dig och lycka till!

2010-02-19 @ 20:17:53
URL: http://kattalena.blogspot.com
Postat av: Åsa

Gud vad bra att du kom iväg. Själv har jag skaffat kort på gym men inte kommit iväg än. Har haft en sjuhelsickes hosta som nu är över men fick idag ett allergitest på ryggen som ska sitta kvar tills på söndag kväll och jag får inte duscha ryggen så jag får vänta lite till. Men jag längtar faktiskt lite till gymmet. Det är skönt också att man själv valt att gå - inte blivit påtvingad av någon annan.



Gillar kortet. Visst är det coolt att se sånt därnt? Och att du fångade det på bild var bäst.



Happy fredagskväll!

2010-02-19 @ 22:45:10
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: elise

tänker i bland adoptera in mig i er familj, upptäckte nyss att jag redan är barfotasläkt med dina tjejer!!!!!

2010-02-20 @ 00:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0