Tenoren Edie

Varje gång vi varit ute på någon längre aktivitet brukar jag klä av mig och Edie när vi kommer hem. Vi snackar ända in till blöjan och trosorna. Sedan kryper vi ner i sängen, långt under täcket med bara en liten glipa för att få in ljus och luft. Då brukar Edie vilja äta en skvätt och bara efter ett par sekunder börjar min dotter att flamsa. Hon försöker jollra och prata med bröstet i munnen och hon blir lika förtjust varje gång hon märker att det inte går. Sedan spänner hon ögonen i mig och drar ur sig en lång harang och när hon är klar lyfter hon på sitt ena ljusa ögonbryn som för att säga att det är min tur att ta ton. Vi skriker högt, vi piper, jag härmar hennes olika läten, vi sträcker ut våra tungor, jag gör pruttljud med munnen och allt annat jag kan komma på som gör att Edie ler så hennes ena smilgrop syns.


Min dotter ska jag vara världens bästa mamma till. Hela hennes liv, för alltid, så länge jag finns. Amen.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Och som grädde på moset blir det bara härligare och härligare att vara mamma. Kram

2010-04-12 @ 20:41:25
Postat av: Dante

Vad mysigt det låter! Du kommer vara och ÄR världens bästa mamma till tösabiten :)

2010-04-12 @ 20:43:24
URL: http://dante.bloggagratis.se
Postat av: madde

ååå jag önskar att jag fick träffa er 2...kram

2010-04-12 @ 21:12:10
Postat av: Nettan

Härligt!! =)

2010-04-12 @ 21:54:39
URL: http://metrobloggen.se/varvra
Postat av: Tess

Kärlek & Värme!! Sista raden säger allt! Min lilla Liv har haft sin första namnsdag idag och vi har firat med presenter men mest av allt med massor av kramar & pussar!! Hon tar tag i mitt hår och trycker sin lilla panna hårt, hårt mot min och säger Mmmmmmmmmm :)

2010-04-12 @ 22:41:09
Postat av: elise

Numera - när han är 139cm lång så får man lixom plats att ligga sked, snusa i en "stor" nacke och det är så himla mycket mer av allt.... jag brukar alltid säga till honom att "av alla fina barn i hela världen - fick pappa och dig, en av de "bästa", vad glad jag är för det." - Älskar mamma, brukar jag få till svar

Dessa gosstunder utvecklas, jag har oxå legat som du o Edie gör och det var en fantastisk känsla att bara vara med varandra - här o nu och i stunden. Jag blir helt varm i hela kroppen - dessa goa fisrumpor - det bästa vi har///E

2010-04-13 @ 08:22:23
Postat av: Jenny

Ljuvligt! Tiden går så jäkla fort, min äldsta är snart fjorton år och henne får man inte gosa med längre. Så jag njuter i fulla drag, mer än någonsin, av min minsta som nu är två :)

2010-04-13 @ 10:51:27
URL: http://balansgang.blogspot.com/
Postat av: Din PT

Du är en jättebra mamma Kim. Och du har en fantastiskt underbar dotter. Du är också duktig på att träna. Kram, vi ses snart.

/A

2010-04-13 @ 15:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0