Hemma på vår gata i stan

Vi trodde att det skulle bli en stilla fredag med Jonna och Lisen, lite mys framför tvn och tidig kväll. Icke. Hampus ringde och frågade om han fick komma över med ett par kompisar för att gibba. (Spela dataspel på nätet hela natten.) Visst, sa vi eftersom vi gillar att ha barn i huset. Tjejerna ville ta hit några kompisar och så var de instängda på Jonnas rum med godis och kvar satt jag, Anders och Edie och glodde på varandra. När Edie somnat hade vi all tid i världen för oss själva så Anders myste med Edie i famnen och jag tog en nattpromenad på en timme med hundarna. Så skönt att få tid att låta tankarna härja fritt. På vägen tillbaka stannade jag till och tittade på vårt hus. Alla lampor tända. Skuggor som rör sig innanför väggarna. Liv. Jag kände en stark känsla av tillfredsställelse, måtte vårt hus alltid krylla av ungar, hoppas vårt hem blir ett ställe man hänger på.

Hur lagar man frukost till två vuxna och nio barn? Jo, jag löste det med en buffé.



Nybakta frallor från konditoriet och frukostinhandling och morgontidning. Livet ÄR SÅ JÄVLA FANTASTISKT!!!

Nu ska jag gå en långis med hundarna, om jag inte bryter benen på skorna som ligger huller om buller i hallen, vill säga:-)



Trevlig lördag!


Kommentarer
Postat av: SingöEwa

Ja, visst är livet fantastiskt!!! Härligt med så mycket ungar i huset. Här sitter vi helt utan barn med det är också härligt..... Ser fram mot att träffa er nästa helg. Imorgon blir det supergos med Donna - inte heller så pjåkigt. Kram från oss till er

2010-04-10 @ 17:45:17
Postat av: Budda (Tina) besöker

Oj vad fint!!! :)

2010-04-10 @ 22:04:48
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Underbart!! Får ett riktigt glädjepirr i kroppen av ditt inlägg.

2010-04-11 @ 10:59:19
Postat av: V

Det där är mitt allra bästa; ett levande hem.



Kram

2010-04-11 @ 23:46:33
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: V

Det där är mitt allra bästa; ett levande hem.



Kram

2010-04-11 @ 23:46:57
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0