Godnatt världen

Shit, vilken späckad dag. Idag har vi varit på babysim. Edie lät sig nådigt köras runt i vattnet, nöjdminen var på. I hela tjugo minuter stod hon ut men i duschen blev det ramaskri. Det var premiär på att bli schamponerad till Edies stora förtvivlan. Jag skrattade åt mig själv när jag såg min bodylotion. Vad tänkte jag på? Jag hann inte ens tvåla in kroppen så det blev till att åka hem full i klor. Bredvid mig satt en skrubbad och skinande ren Edie, sur som ättika och med fjunigt hår som stod rakt upp. Hur söt som helst. Väl hemma somnade hon som en stock- jag fick tid att duscha länge. Det är sånt man blir glad för nuförtiden. När hon vaknade drog vi in för att ha möte med Postkodlotteriet. Jag hann med att träffa två mammalediga vänner som satt och proffsfikade på Voltaires fik på Djurgården. Edie sov. Sedan promenerade vi till Torstenssonsgatan för att ha möte. Edie sov sig igenom det också. Efter att ha sovit i två timmar vaknade hon till när mötet var slut. Jag gav henne mat och hon somnade om.

Hela vägen hem sov Edie för att sedan sitta i bilstolen i hallen för att sova klart. Hon vaknade till liv vid halv sex lagom till att Anders skjutsade mig till gymmet. Om jag vetat hur trött Edie skulle bli av vattengymnastik hade jag dragit igång poolen på maxvärme redan i slutet av december:-)

Idag boxades jag, du milde tid vad ont jag kommer ha imorgon. När jag kom hem fick jag veta att Edie varit pigg som en lärka. En inte så superpositiv lärka. Men det ändrades sig snabbt när hon fick gröt. Hon skrattade högt.

Nu är det jag som signar ut, jag är så trött så jag nästan svimmar.  Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en fin bild. Du ser oförskämt vältränad ut.

2010-04-29 @ 00:29:13
Postat av: elise

Herregud, jag blev helt glad när jag läste inlägget - det var som att vara med!!! Jag kommer ihåg hur det var med samuel, efter tio minuters babysim sov han i två timmar - i början i alla falla. Men allterftersom ökade orken i poolen och sovtiden efteråt oxå. En helt underbar aktivitet som vi än idag har glädje av att vi gjorde. Han älskar vatten och vid 6½ års ålder tog han sitt första simborgarmärke!!!!!!!!! (stolt mamma)

2010-04-29 @ 17:09:52
Postat av: Jenny

Hej Kim,



Grattis till erat mirakel Edie, jättesöt!

Min dotter är nu 6 månader och det är fruktansvärt gnälligt här just nu då hon precis håller på att få sin tredje tand. Men jag NJUTER av varje sekund! :)

Lycka till med det lilla livet.



Kram till er!

2010-05-02 @ 18:36:15
URL: http://luciadesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Kim

Jag hamnade här i din blogg av en slump men nu är jag ju helt fast. Du skriver ju helt underbart! Roligt och fint och... ja, hejdlöst på något sätt! Du påminner så mycket om min bästa kompis uppe i Norrland. Själv är jag lite stel och mycket i mitt huvud och jag bara älskar personer som kör på, som känner och är, svär och lever om lite. På ett varmt sätt. Kram till dig. Hit kommer jag gärna tillbaka! / Lotta i Uppland

2010-05-02 @ 21:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0