Tisdag och depp

Idag känns allting skit. I natt har jag sovit så illa och det har gjort ont i höfterna. Känner mig som en elefant. Säg nu inte att jag ska sluta gny, "du har ju önskat dig det här", får jag höra rätt som det är. Jag vet att jag så hemskt gärna ville, och vill det här, men ibland är det jobbigt även för mig. Även om jag vunnit den högsta vinsten. Jag är tacksam och gnällig samtidigt.

Var det någon som såg Sverigedemokraternas partiledare i SVT:s morgonsoffa imorse? Kolla in på svt.se annars. Mannen är full av lögner och jag är glad att han gör bort sig. Måtte de dala i popularitet nu. Idioter.

Jag är så sur idag så jag måste skriva mig en tacksamlista för att peppa mig själv.

Jag är tacksam för att:

Min mage växer som den ska och att bebisen sparkar tillräckligt ofta för att hålla mig lugn.

Helgens besök hos min lillebror Andreas var så fantastisk. Melvin, 2, och Axel, 1 månad, är de finaste brorsbarn man kan ha. Jag har sån tur.

Anders lyckas följa mig i mina humörssvängningar, nojjor och andra fixidéer som jag har. Ibland ser han vad jag behöver innan jag förstår det själv.

Jonna, 11, och jag hade ett tjejsnack på hennes rum igår över ett glas saft. Hon berättade om sitt liv och hur hon tänkte och kände just nu. Jag är extremt stolt över att hon låter mig få ta del av hennes liv och hennes fantastiska sätt att se på livet.

Förlossningsrädslan lyser med sin frånvaro. Än så länge.

Vi får vara friska.


Så. Nu känns det bättre, faktiskt.





Kommentarer
Postat av: Fia

Det är ju självklart att man kan vara tacksam och gnällig samtidigt.

2009-10-24 @ 15:40:56
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0