Äntligen helg

Här ligger jag i soffan och väntar på att det ska bli januari. Potatisgratängen är i ugnen och köttet drar i marinaden. Hampus sitter en våning upp på sitt rum och pratar engelska och svenska om vartannat. Via Skype håller han kontakt med ungdomar i andra delar av världen och de enas kring ett spel som heter World of Warcraft. Jag fattar inte riktigt vad det går ut på. Jag vet bara att han är sexton år och håller sig hemma på helgerna och höjde sitt betyg i engelska pga spelet. Allt som oftast gibbar han, dvs att hans kompisar kommer över med sina datorer och spelar hela natten. Vi vet var våra barn är och det gillar jag.

Lisen och Jonna är på sina rum vilket är taktiskt för husfriden eftersom de inte ätit middag ännu. Elvaåringar på väg att bli förpubertala, fast det vet de inte om. Älskade ungar, vilken tur jag har som har tre så fina bonusbarn! Även om vi spyr på varandra ibland.

I magen sparkar bebisen. Fötterna ser ut så här:



Nu kom Hampus ner och la sig på soffan. Släpper allt när tonåringen öppnar upp. Så vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Fia

Jag önskar att alla pratade så där kärleksfullt om sina barn. I mitt yrke ser jag tyvärr alldeles för många barn som mår dåligt och inte har det bra. Det värmer att få läsa så här fina ord.

2009-10-24 @ 15:45:44
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Åsa

Snart är det dags!!

Spännande.

Fina fötter på lilla...snart får du gosa små svettiga fötter.



Lördagskram!!



Åsa

2009-10-24 @ 22:38:47
URL: http://javafaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0