Hur ligger bebisen, tro?

Var hos barnmorskan idag och hon kunde inte avgöra om huvudet var ner eller upp. Det innebär att jag måste göra ett ultraljud till. Om huvudet ligger uppåt erbjuds jag en vändning. Det verkar skitläskigt att snurra runt bebisen i magen. Om försöket inte lyckas blir det planerat kejsarsnitt. Så fruktansvört snopet, jag som verkligen vill föda vaginalt. Jag tycker att det verkar vara så häftigt. Ja, kanske inte att trycka ut en människa genom snippan, men själva upplevelsen. Det verkar vara något som alla kvinnor kan tala om i evigheter. Eftersom jag och Anders har fått kämpa rejält för att få till en bebis så kanske det inte kan bli några fler. Om man nu ska gapa efter mycket, jag passar mig noga för det. Men om det blir ett kejsarsnitt så kanske jag aldrig får uppleva en förlossning på vanligt sätt.

Mer ska ha mer, verkar det som. Förut bad jag om att få bli gravid, nu ska jag tydligen bestämma naturens egna lagar. Typiskt mig. Om jag får ett barn som är friskt och mår bra så blir det toppen oavsett hur det barnet gör entré i våra liv. Så är det och så ska det vara.

Imorgon ska vi besiktiga bilen. Jag hoppas att vi hinner få tillbaka den från verkstaden idag.

Apropå ingenting har jag högt blodtryck, vätska i kroppen och lite ledgångsreumatism så livet är verkligen toppen. Klackarna i taket.
Verkligen.

Men...

I min mage ligger ett lyckopiller på över två och ett halvt kilo. Och det väger upp allt världsligt.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Hoppas den ligger rätt eller om inte, att vändningsförsöket lyckas.



I vissa kommuner är det tydligen väldigt vanligt att man får föda i säte, dock inte här där jag bor, och jag skulle aldrig vilja göra det heller,har hört så mkt skräckhistorier om det.



Kämpa på!(trots blodtryck etc)



2009-11-24 @ 18:17:07
URL: http://vickanpalandet.blogspot.com
Postat av: Sara

Sättet Leon föddes på, spelar ingen roll. Akut kejsarsnitt, men jag kan inte påstå att jag känner att jag velat föda "vanligt". När barnet väl är fött och är friskt bryr man sig inte hur det kom till. Känn dig inte beskviken ifall det blir kejsarsnitt... det blir som det blir:)

Kram.

2009-11-24 @ 22:54:52
URL: http://leonsmamma-sara.blogspot.com
Postat av: Åsa

Själv har jag aldrig velat föda vaginalt.

Vid första blev det akutsnitt och för den andra blev det planerat. Jag är helnöjd. Håller med Sara. Det blir som det blir. Huvudsaken är ju att h*n kommer ut till era varma famnar.

Happy onsdag på er!

2009-11-25 @ 13:15:46
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: Susann

Jag kännde som du, ville föda vaginalt. Vart igångsatt o fick kämpa med förlossning o fyra dygn innan vår kärlek kom ut. Kan lova att efter två dygn bönade o bad jag om snitt, men fick bara till svar att nej inte så länge bebisen mår bra. Så efter fyra dygn kom bebisen o jag var glad att jag kämpade på. Men som sagt, men kan önska o hoppas men det blir som det blir o när bebisen väl är i ens famn är man lika lycklig för det!

Ha en bra dag o kväll!

2009-11-25 @ 14:19:34
Postat av: Karin

Kim, jag hade också en sätesbebis. Var på vändningsförsök och det var inte alls så hemskt som jag hade hört. Däremot vägrade ungen att vända sig, så, ja, det blev planerat snitt. Lite snöpligt. Men det gick jättebra, det med, även om det blev lite tuffare med att få igång amningen och att få barnet att vända i vikt (rätt vanligt med planerade snittbebisar, de är inte riktigt redo). Hur som helst, förlossningsmetod är ingenting mot upplevelsen att bli mamma. Oroa dig inte, det går bra, hur det än går.



2009-12-08 @ 11:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0