Nyttig måndag

Idag har jag ringt en massa tråkiga samtal med myndigheter och annat. Jag hatar att sitta i telefonkö så jag får skärpa mig för att inte skälla ut den stackaren som faktiskt svarar till slut.

Annars gick min tvättstrategi åt helvete i morse. Lämnade kvar tvätten över natten för att torka men tänkte att jag skulle smita in med de morgonpigga tvätterskorna som antecknat sig på 7- tiden. Vi har en gigantisk tvättstuga så jag stod på pass prick klockan sju. Jag tänkte att det inte var några problem eftersom alla tvättider var bokade. Vad hände? INGEN KOM. Jag väntade i 45 minuter! Min bricka gav mig inte åtkomst till tvättstugan eftersom jag inte hade någon tid där. På en anslagstavla stod det att man fick ta en tid om ingen dykt upp efter en halvtimme. Men det gick inte att boka så det var lååång näsa på mig. Det slutade med att jag fick anteckna mig på en ny tid kl 10. Nu måste stambytet bli klart snart så jag får min tvättmaskin tillbaka.

Skolan börjar klockan kvart över ett och jag kommer döda min brevbärare om inte böckerna ligger i mitt postfack idag. Jo då, jag vet att det inte är hans fel att jag beställde böckerna sent. Han får leva, då då.

Kommentarer
Postat av: Tinglan

Hur är det möjligt att du inte hann fånga torkskåpet igår kväll när du hängde på låset i så god tid?! Stackars stackars... mest dig och kanske lite brevbäraren ;-)

2009-03-23 @ 14:31:43
Postat av: Mikael

Du låter farlig. Tur att Dogge är en lugn person för jag är hans brevbärare.



Hoppas att du fick din bok.

2009-03-23 @ 21:11:20
Postat av: Isabel

Kanske var jag...:-)



Jag brukar boka till sju ibland men sedan när klockan ringer vill jag bara sooova o då gör jag det!!



Men det där stambytet har pågått länge nu? Tycker de där barackerna stått där i evigheter..

2009-03-31 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0