Fredells suger

Eftersom min man och jag renoverar vår lägenhet tog jag mig en tur till byggvaruhuset Fredells. Det var lördagsstress även där men eftersom jag bara skulle ha ett par penslar och rollers så var jag vid gott mod. När jag inte hittade fönsterpenslar gick jag till informationsdisken. Bakom disken stod två killar, modell yngre, och pratade med en gubbe om hans färgval. De låtsades inte se mig. Till slut bad ja gom hjälp och det enda jag fick tillbaka var ett ögonkast= lilla gumman. När jag sedan frågade om var penslarna fanns GJORDE SKITUNGEN SIG ROLIG PÅ MIN BEKOSTNAD. Så nedlåtande och överlägsen så jag hade lust att slå in tänderna på fanskapet. Bara för att jag är tjej betyder väl inte det att jag inte kan måla? Vi har ju precis byggt ett sommarhus. Själva. Jag har gjutit plintar, blandat betong och målat takknockar.

Jävla as!

*morr*

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, jag var också där i morse! Hatar när servicefolk tror att man inget kan bara för att man är tjej... Även lite roligt när man kan knäppa dem på näsan - ORDENTLIGT!

2009-01-10 @ 17:32:58
URL: http://lindabjorling.webblogg.se/
Postat av: Thorlake

Fredells är dyrast i stan dessutom så ingen idé att åka dit. Nya K-Rauta i Kungens Kurva är fan folktomt å helt ok priser iaf. Bättre!

:)

Tom Bauhaus är bättre.

Ne, dissa Fredells.



2009-01-11 @ 11:05:13
Postat av: Annah

Ja visst är de för goa i den åldern? NOT

Det är lite samma med bilmekaniker som tror de kan lura en vart de vill bara för att man är tjej.. håller med Linda om att det inte finns något roligare än att få knäppa till dem! ler

2009-01-11 @ 13:21:59
Postat av: Macke

Fredells suger hästskit. Dålig service och dyrt!

2009-01-29 @ 23:39:36
Postat av: Niklas Karlsson Fredells Byggvaror

Oerhört tråkigt att höra, Jag kommer skriva ut detta och ta upp det med vår färg avdelning.



Med vänliga hälsningar



Niklas Karlsson 08-7234724

Lås & Beslag

Fredells Trävaru AB



2009-01-31 @ 19:30:46
Postat av: Bultpistolen

Haha. Man undrar vem som är mest fördomsfull när du själv tar upp det där med att vara tjej och "inte kan". Det verkar väl inte som om de stod tomhänta? Du skrev ju själv att de hjälpte en kund. Ger de verkligen en "lilla gumman-blick" när det kommer en tjej? Eller är det ett antagande? Till Linda: Knäpp folk på näsan så mycket som du vill om du inte har något bättre för dig. Nu får ni växa upp och sluta gnälla! Tack för underhållande läsning.

2009-01-31 @ 20:37:49
Postat av: Johan

Bra inlägg! Fredells Är verkligen skit, är där varje dag i jobbet och blir lika nonchalant bemött varje gång. Har ett liknande inlägg i min blogg angående detta. se länken =)

Postat av: Skitungen

Det har inte slagit dig att en av dessa "killar av modell yngre" kan ha varit ny på jobbet? Jag har svårt att hitta en anledning till varför två biträden annars skulle ge en och samma kund hjälp mitt i lördagsstressen. Kanske behövde han hjälp, och för att lära sig till nästa gång så lyssnade han på sin kollega. Har även väldigt svårt att tro på din så kallade "lilla gumman"-blick. Låter mer som att du försökte avbryta deras konversation med att sticka in din fråga. I det fallet förstår jag helt och hållet om en sådan blick utdelats. Var inte så snabb med att spela ut könskortet nästa gång ;)

Ps. Det känns ju hemskt att du var beredd att slå ut hans tänder för att du uppfattade honom som överlägsen. Han var säkert bara glad för att han visste vad du skulle ha, han hade alltså lärt sig något!

2009-04-25 @ 00:57:00
Postat av: Hans Friedman

Hej,

Jag var just på Fredells eftersom vi just köpt ett hus, brukar annars bara åka förbi nån gång för köpa nån skruv till båten. Men tyvärr samma evigt återkommande nonchalanta intryck,, vad lever de av egentligen ?? Vi bor ganska nära vid Hammarbyhamnen, Fredells har säkert bidragit till att vi nästan inte lagt en krona på lägenhet under tio år. Funderade på att köpa en "magasinkärra" till extrapris enligt ett reklamblad vi precis fått, men eftersom priset bara gällt tre dagar och jag var en dag sen så var priset nu det dubbla... Var i Albano i går, litet men vänlig byggmarknad dit återvänder jag gärna. Fredells är däremot verkligen skit.

2009-10-27 @ 19:59:24
Postat av: Tommy

Hej.



Tänkt åka till Fredells idag för att jag fått mycke hjälp råd och bra service där ganska många gånger framför allt på trä/betongavd. Dom har faktiskt några stycken där som är riktigt serviceinriktade.

Kanske beror det på att jag är lite rätt fram och med glimten i ögat TAR plats och inte väntar(Jag är självklart inte respektlös mot andra kunder och går emellan) på att bli uppmärksammad.

Har även besökt färgavdelningen och fått bra info utav killarna där vid några tillfällen, men man måste som sagt vara framåt!

Har observerat just det här med att 2 st hjälpt en och samma kund ett par gånger, men klivit in emellan och öst ur mig min förfrågan då och faktiskt fått hjälp.

Kan det inte varit så att den unga killen kanske va så ny så han saknade kunskap och därför va "Bisittare" för att lära sig utav sin kollega?

Jag handlar inte där altför ofta pga DYRTDYRTDYRT men jag måste nog påstå att dom har mer koll och att jag fått mer info om mina projekt i form av gjutning snickring och målning än byggmax eller någon annan kedja som har mycket bättre priser!

2010-01-19 @ 13:37:00
Postat av: Thomas

Har upplevt Fredells dyrt och svårt att hitta i, samt att det är svårt att hitta någon som hjälper en, men när man väl gjort det är det helt okej. Nu kan man ju bli arg och irriterad ibland när man ska handla, men att "vilja slå in tänderna på det jävla aset","skitunge", eller som andra skriva "Fredells suger hästskit", kalla det kvinnoförtryck för att man tolkar ett ögonkast på ett sätt som skvallrar om dåligt självförtroende, visar bara hur labil och barnslig man är själv. Dessutom inte vågar bita ifrån direkt, utan kastar dynga i efterskott. Jag tycker det är ganska oschysst att ge sig på ett företag på det här sättet, med exempel som är helt baserade på känslor och ge dem dålig reklam över nätet. När jag googlade "Fredells" för att hitta deras sida, fick jag upp dessa svordomar som tredje och fjärde träff. Det är väl skillnad om man köpt en dålig vara t.ex. och inte fått byta den, eller inte fått leverans, eller rätt pris, då måste man klaga. Men om det är dyrt eller dålig service, gå till ett annat företag då! Håll igen krutet och okvädningsorden och agera lite mer balanserat istället för att använda bloggen som en slags slasktratt för överdrivna känslor. Jag tycker ni som skriver ner allt ni inte vågar säga i situationen agerar mycket värre än en nonchalant försäljare. Säg ifrån på plats, fegisar!

2010-02-25 @ 09:46:17
Postat av: SORGLIGT

Hej hej



detta är ju bara för sorgligt. Min erfarenhet av fredells är att det är det bästa byggvaruhus för att personalen där vet vad dom pratar om, man känner trygg med den hjälpen man får där. Det är bara min åsikt, sen kan man ju tänka på hur man agerar själv när man är kund. är man otrevlig själv så kan du ju inte förvänta dej annat tillbaks heller. "Vart fan är penslarna?" har jag hört folk säga t.ex. tror ni att personalen på fredells orkar med att vara trevliga mot 50 såna kunder varjde dag på jobbet?



sorgliga inlägg i denna blogg

2011-03-01 @ 14:42:04
Postat av: Bosse

Jag har också lite erfarenheter från Fredells,då jag jobbat där,Återkommer med mer INFO om den där vuxna dagisverksamheten

2012-02-12 @ 16:18:14
Postat av: Anonym

Fredells ett riktigt skitvaruhus okunnig personaloch dålig ledarskap = Fabian. Skulle handla lite saker där till en cirkelsåg och lite annat slutade med ingenting och till rubriken sorligt det är deras skyldighet att vara trevlig mot kunder vare det är 10 eller 100 kunder djävla skitsnack idiot och till Max som jobbar på fredells är helt inkompetent

2012-03-13 @ 12:48:33
Postat av: Snickaren

Har själv jobbat där och blev behandlad som skit spec av Max dom ska va glada att jag inte orkade driva det vidare för det var ren mobbing på slutet så det är ett riktigt skitföretag på alla sätt idag har jag eget byggföretag som går riktigt bra och skulle inte för mitt liv handla där . Mina grabbar ber om att få öppna konto där men det kommer aldrig att hända dom får åka till andra ställen att handla om det ligger 10 mil längre bort än Fredells

2012-03-13 @ 13:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0