En ny vän

Jag tror att jag kanske, kanske vågar släppa in en helt ny människa i mitt liv. Hon är vacker och klok med ett skratt som får folk att vända sig om på gatan. Det visade sig att hon bar på en sorg och att vi har mycket gemensamt. Hon kan vara en ny vän. En riktig vän, inte stockholmsbekant. Någon som kommer med glass när man har halsfluss. Någon som frågar hur man mår och faktiskt vill höra svaret. Hon är en person som jag bryr mig om, hela vägen in. Jag älskar hennes man, också. De har två barn som tilltalar mig. Min man gillar hennes man. Sånt underlättar.

Jag är social men släpper få inpå mig. Ni som är innanför mina murar vet hur lätt jag har att slinka undan känslor som är för stora och för jobbiga. Det är inte lätt att visa sig liten.

Jag tror att jag ska ge oss en chans.

Hon verkar vara värd det.


Kommentarer
Postat av: Markattan

Härligt att du vågar. Ge er en chans, det är stort och fint.



Markattan önskar lycka till

2009-04-08 @ 23:26:45
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej! Såg dig på Efter10 idag. Vill bara säga att du var jättebra. Så klok. Så fantastiskt sund i dina tankar. Go girl!



/Från en som vet att barn inte kommer på beställning. Som sagt.

2009-04-09 @ 10:22:08
Postat av: Felicia

Såg precis som Camilla dig på Efter 10 idag. Håller med, du hade verkligen kloka synpunkter som jag tog till mig. Tyckte att du verkade ha mer självinsikt och livserfarenhet en alla andra äldre damer vid "champangelunchen". Du är en förebild för mig.

2009-04-09 @ 12:10:12
URL: http://bokdagboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0