Retlig fru

Scen 1: Fru ligger i soffa. Man ligger i soffan på andra sidan soffbordet. TV:n visar fotboll.

Frun: Jag fattar inte hur Zlatan kunde missa det passet. Han är ju helt värdelös, han har aldrig gjort någonting bra på plan som jag har sett.

Mannen ( ser ut som ett frågetecken): Vad säger du?? Han är ju hur bra som helst.

Frun: Helt överskattad. Varför kollar du på det här? Vänskapsmatcher är ju helt ointressanta.

Mannen ( med gällare röst): Det är VM- kval för fan. Om vi förlorar den här så är vi ute.

Frun: Skönt det.

Mannen: Det är väl roligare att se ett VM om Sverige är med?

Frun: Det är inte obligatoriskt att se på VM. Man måste inte se på VM.

Mannen: Jo, det måste man.

Frun: Nej, det måste man inte.

Scen 2:  Frun lägger sig på sin man och försöker kyssa honom samt hålla sig för skratt när mannen försöker besvara kyssen utan att släppa TV.n med blicken.

Frun: Jag vill att du ser mig i ögonen när du kysser mig.

Mannen: FAN, vad du retas.

Frun: Nä, men vi pratar ju aldrig med varandra. Ska vi inte stänga av TV-n och bara umgås lite? 

Mannen (Tyst, letar ord i huvudet för att komma ur knipan): Snälla, jag kan väl få se det här. Snälla.

Frun: Nej, jag vill ha kvalitetstid.

Scen 3: Frun börjar tokskratta, mannen börjar surna till på riktigt. 

Frun: Förlåt, jag kunde inte låta bli.

Mannen: Satan, vad jobbig du är ibland

Scen 4: Frun en våning upp, sippande på sitt té, myser i nattlinne och en god bok. Upplivad av att få vara en vardagsbitch.

 

Kommentarer
Postat av: Thorlake

Hihi, lite kärleksgnabb har ingen dött av. :)

2008-09-10 @ 21:45:22
Postat av: V

:)



ojojoj, här hemma hade ett kok stryk varit obligatoriskt efter den scenen...

2008-09-11 @ 00:22:03
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Lotta

skrattar...du e väl för underbar. Även om jag står bakom Anders till 100% när det gäller idrott, så måste jag ge dig cred för din påhittighet ler. Ha en fantastisk dag...vi kanske ses i höst mörkret. Kram L

2008-09-11 @ 09:38:58
Postat av: Åsa

Det kunde lika gärna varit jag som skrivit det där!! ha ha ha.

TÄNK att fotboll är SÅ viktigt för män!!



//Åsa

2008-09-11 @ 22:16:21
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: P

Retsam eller;-)

2008-09-12 @ 07:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0