Heaven

Gjorde misstaget att sätta på en låt jag inte hört på ett tag. I den ryms allt. När jag blundar ser jag frysta ögonblick av närhet. Vackra stunder av åtrå, kåthet, förälskelse- både vuxenförälskelse och tonåringens övertygelse om att det aldrig kan bli likadant igen.

Jag minns nätter i pojkrum, med fumliga händer som vill så mycket mer än vad de kan leva upp till. 

Ser mig dansa tryckare i Uddevallas Folkets Park, nyspydd efter att ha kastat i mig en halv kvarting innan jag gick in, med just den killen jag ville ha, just då. Fullständig extas.

Ser hennes mörka lugg falla ner i hennes bruna ögon när hon säger hyssssh och tar min oskuld.  Jag var femton och livrädd.

Känner PL:s kyssar i hans hall, och känner bardisken skära in i min mage.

Ser två sammanflätade händer, en med avbitna naglar och en fräknig.

Hennes vackra ögon som beslöjas i ett hörn på Cirkus.

Minns träsängen när A visade mig hur en vuxen man gör en blivande kvinna väldigt lycklig. Jag var tjugo och han var den finaste jag någonsin sett. Jag har alltid varit svag för män som är bra på att dupera.

Hur jag blev uppraggad på Häcktet och taxiresan hem till henne. Och hur jag blev kvar i ett år.



Så många vackra, levande, underbara stunder jag har fått vara med om. Så många som fått mig att känna mig levande. Vissa sitter som klistrade under min hud. Vissa har jag försökt förneka, men de har bitit sig fast.

By the way, här kommer låten:









Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte ta upp friends igen? längta som fana att ni ska göra en låt ihop snälla? vet du vad dem andra killarna gör idag? eller vad nina inhammar hör aldrig vad hon gör eller träffas ni?

2008-09-06 @ 19:25:07
Postat av: Åsa

Visst är det märkligt hur en enda sång kan framkalla allt det där?

Godbitar man kan plocka fram vid vissa tillfällen. Och minnen man trodde man glömt.

Känner igen mig så väl. Du förklarar det så bra.



Trevlig kväll och tack för den fina låten som legat gömd ett tag!



//Åsa

2008-09-06 @ 22:16:53
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: Tinglan

Nu fick du mig bestämt att svänga in på memory lane...

2008-09-06 @ 22:43:07
Postat av: Thorlake

Herreguud ja.



För två kvällar sedan så hade jag en liknande upplevelse, men steget före denna låt skulle man kanske kunna kalla det med ett busglitter i ögonvrån å lite fniss.



Jag tankade (gud förbjude) ned enbart 90-tals Disco låtar och satt å lyssnade på dem i mörkret å mindes ALLT.

Axplock:

Corona - Rythm of the night

Snap - Rythm is a dancer

2 Unlimited - No Limit

Basic Element - This must be a dream

La Bouche - Sweet Dreams

Maxx - No More

Real Mccoy - Another Night

osv mm etc...

Well I can go on forever.

Brände på skiva å dundrar det nu i bilen också så rutorna skallrar och pensionärerna vänder sig om. :)



Aldrig har välan så många minnen ploppat fram. Senast en sådan upplevelse var när jag läste boken "Två nötcreme och en Moviebox". Den var också mycket bra på att dra fram saker man glömt bort. (Förlåt för reklamen men den var så sablans pricksäker på mig å hela 80-tals uppväxten.

Fantastiskt. Det var som de levt mitt liv.)



Tror på något sätt att alla minnen i tonåren sitter väldigt djupt rotat, man känner sig nästan lite överväldigad och på samma gång så saknar man det så innerligt. Bara en liten puff så bubblar massor av minnen fram igen.

Tror jag kan babbla om det här hur länge som helst så jag slutar nu.



Säger som Abe Lincoln.

"Hellre tiga och tas för en idiot än att tala och röja alla tvivel."

Tjing!



/JT

2008-09-07 @ 00:14:16
Postat av: Åsa

Shit, det var fint skrivet.

2008-09-08 @ 16:01:30
Postat av: granntanten:-)

Åhh den låten, den får mig att tänka på Stadshotellet i Köping 1999, huga!



Tittar till din blogg ibland:-)



Hoppas allt kul i skolan:-D

2008-09-10 @ 19:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0