Fredag!

Idag är det fredag och jag är riktigt trött. Igår hade vi betygssamtal och jag fick superfint omdöme av mina lärare. Det går bra nu, det gör det. På måndag börjar min praktik. En månad på äldreboende. Det ska bli intressant att få möta människor, inte bara läsa om dem.

I slutet på september ska jag åka till Finland för att spela in ett intervjuprogram. Vet ni vad jag är mest nervös för? Att flyga själv, jag är duktigt flygrädd, nämligen. Och det går inte över. Inte alls.

I helgen ska vi till landet och slappa och måla huset. Lite jobb, lite mys. På söndag är jag ledig från postkodlotteriet, och en ledig söndag växer inte på trä´n. Det ska bli underbart.

Nu ska jag sätta fart, skriva färdigt en låt och sedan åka till studion OCH HÖRA EN ANNAN ARTIST SJUNGA IN LÅTEN! Jag är extas, det är förbannat roligt att skriva låtar åt andra.

Det går bra nu, det gör det. Fattas bara två streck. Jävla skitstreck.


Kommentarer
Postat av: Fia

Ibland är det märkliga sammanträffanden. Jag läste om din bok "Mamma, mormor och jag" och sen hittade jag din blogg via några andra bloggar. Det tog en stund och så plötsligt fattade jag att det var du som har skrivit boken.

Jag jobbar som lärare, och jag träffar så ofta på trasiga ungdomar som har det jobbigt både hemma och i själen. När jag läste artikeln om boken kände jag att jag måste läsa den.

Tror du att den passar till elever i årskurs nio? Vi ska ha läsvecka snart, och jag letar efter en lämplig bok till min grupp.

2008-09-12 @ 16:25:00
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Thorlake

Know the feeling... Ja skallen känns som en urblåst kola helt klart. Man har en bomulltuss runt huvudet och sand i ögonen.

2 - 5 möten per dag hela veckan. Jevla budget process. Varför skall det bli såhär vartenda år? E som nysnön i storstan, man vet att skiten kommer men blir lika förvånad varje år.

Nåja, en hel del vettiga diskussioner ploppade fram och massor med bra nya sätt att förbättra processerna framåt. Alltid en bra spinoff.



Flygrädsla är aldrig kul. Hade en kollega som var riktigt rädd. Hade med henne på ett kundbesök för länge sedan, då satt jag bredvid och förklarade allt som hände. Vad piloterna gjorde, vad det var som lät och varför. Hela vägen infån att vi satt ned tills att vi ställde oss upp igen. Hon uppskattade det. Det blev lite lättare att hantera alla "fantasier" på något sätt. Kunskap är makt. ;)



Snart dags att knoppa och påbörja helgen.



Ha en mycket trevlig sådan!



2008-09-13 @ 00:30:37
Postat av: L.

Möt dina rädslor för att ta dig förbi dem.

2008-09-13 @ 20:18:03
URL: http://loajs.blogg.se/
Postat av: Ulrica

God morgon Kim!

Hoppas flygningen till Helsingfors går bra! Jag är själv lite flygrädd men brukar tycka att kortare flygningar är lättare att genomlida än långa. Mitt tips är att fokusera på nuet före och under flygningen och försöka att inte tänka skrämmande tankar som gör det hela värre. Är svårt, jag vet, men ofta fungerar det och sedan är man så stolt över sig själv för att man har klarat det.



Jag läste nyligen att du har haft panikångest, vilket jag också har kämpat med i snart ett år. Fastän jag har underbara vänner och familj känner jag mig väldigt ensam i detta. Det vore så skönt att få lite feedback från någon som verkligen vet vad det handlar om. Om du har möjlighet vore jag väldigt tacksam om du kunde ge mig några tips via mejlen. Tack på förhand!

Hälsningar Ulrica

2008-09-14 @ 06:11:21
Postat av: Anna

Härligt att läsa att det går bra för dig! :)



Dom där två strecken kan vara riktigt svåra ibland att lyckas få. Och tiden går och ni inte riktigt lyckas, så var inte rädd för att söka hjälp. För följden av dessa två streck kan förgylla livet något helt otroligt. :)



Sköt om dig och lycka till med allt!





2008-09-14 @ 16:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0