Finlandssvenskar äger!

Jag har precis kommit hem från en tredagars tv-inspelning i Finland. Programmet heter "Allt ljus på Kim Kärnfalk" och handlar om mig, mitt liv och min musik. Det blir ett fyrtio minuter långt program som skall sändas på YLE ( finska motsvarigheten till SVT) den åttonde oktober. Förhoppningsvis köper SVT in det och sänder det här i vår. Det hade varit roligt. Men alltså, vilka trevliga människor jag mött! Riktigt bitsk humor och hög arbetsmoral gjorde att jobbet gick som en dans. Tack fina Tobias, Tomas, John, Unni, Kenneth och alla ni andra som gjorde mig trygg i främmande land!

Kollade på reprisen av Debatt som handlade om abort. Det finns en organisation, MRO, som får föreningen Ja till livet att framstå fromma som lamm. Jävla dårar, jag blir så förbannad.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa vidare i Carolines bok "Den sista dagen". Mysstund innan storstädning och matinköp.

Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: V

spännande!

2008-10-05 @ 20:44:45
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Thorlake

Håller faktiskt på att i detta nu föra en konstruktiv maildiskussion med Ordföranden för MRO. Ville bena ut lite vad som var deras ståndpunkter och utmana dem lite.



Intressant och mycket känsloväckande ämne helt klart.



/Mr J

2008-10-07 @ 13:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0