Uddevalla

Nu har jag precis kommit hem från min vackra hemstad. I torsdags och fredags hade jag föreläsningar på Riverside, en konferensanläggning bredvid Bäve ån. Publiken bestod till 99 % av kvinnor och alla var anställda i kommunen. Låga löner, tunga arbeten och låg personaltäthet gör att de är vardagshjältar i mina ögon.

Själv är jag ett barn av kommunen, med musikskola, bra skolor och fina minnen från min barndom som kommunen bidragit till.

Det finns en charm med Uddevalla. Eller rättare sagt, det finns mycket charmigt med Uddevalla och en av de sakerna är att man känner de flesta. Om jag ramlat ner avsvimmad hade någon ringt min mamma och hon hade varit där på fem minuter. Jag känner mig så trygg och respekterad i Uddevalla, här i Stockholm kliver man över folk som ligger i vägen och jag är inte viktig för de som inte känner mig. Man förutsätter att alla är knarkare och man vill inte bli sen till jobbet.

Mina föreläsningar gick bra. Det kändes som om folk gillade det. Jag gillade iallafall att prata inför de starka kvinnor som ser till att servicen till Uddevallas invånare fungerar. Respekt till dem.

Kommentarer
Postat av: Öppnade dörrar i Uddevalla

TACK! TACK! Tack! Om du bara visste hur tacksamma vi är över att du öppnat dörrar för oss. Dörrar i vårt medvetande, dörrar mot omvärlden och dörrar för att nå vidare dels som individer och dels på våra arbetsplatser. Det är resultatet av att du på ett helt magnefikt sätt framförde dina erfarenheter, insikter och upplevelser. Du är helt otrolig som föreläsare!

Vi ser framemot fortsättningen!

Sköt om dig och många kramar från Uddevalla

Elisabet

Personalavdelningen

2008-11-08 @ 16:06:44
Postat av: Ture

Kim

Har du nåt favisband ikväll?

2008-11-08 @ 18:06:32
Postat av: malin

Å vad synd att vi inte hann ses. Kul att det gick bra på föreläsningarna:) kram m

2008-11-08 @ 20:34:10
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: M

Uddevalla,i tonåren besökte jag farfar i Uddevalla flera gånger. Jag minns att vi gick på fotboll och jag blev så förälskad i en oddevoldsspelare, tror han hette Jonny Schön (ungefär). Han satt bredvid mig på läktaren vid något tillfälle...

2008-11-08 @ 22:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0