Söndag i Kärrtorp

Idag började jag städa klockan elva. Jag är fortfarande inte klar. När jag väl sätter fart städar jag på mikronivå. Helt bortkastad tid med tre barn och två hundar.

Den här helgen har varit den bästa på länge. Bara jag och Anders och lediga dagar. Det var längesedan.

Jag känner hur hela kroppen helar sig från tempot. En sak är jag bra på: säga stopp när kroppen säger ifrån. Jag faller annars- jag är skörare än många av er.

Ikväll är det avslutning på Ensam mamma söker... Det ska bli intressant att se om jag har rätt.

Kommentarer
Postat av: A

Kloka ord som jag hittade en gång....säger så mycket om oss människor och det vi inte ser.....



Jean Vanier – Le Arche



”Skulle jag känna dig lite mer så skulle jag se att du är så mycket vackrare än vad jag först såg, men jag skulle också se att du är så mycket mer sårad än vad jag först kunde ana.”



Jag vet själv hur det är att vara skör...



Styrkekramar till dig

2008-11-24 @ 09:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0