Gårdagens polarfest

Jag tillhör de människor som inte gillar kli- strumpbyxor och klänning. Men jag gillar musik. Det var faktiskt riktigt mäktigt att vara på plats igår. Man fick champagne i lobbyn och alla låtsades ha trevligt i väntan på att det skulle starta. Det fanns två klädkoder: de som skulle på den efterföljande middagen och de som "bara" fick vara med på prisutdelningen, Jag och Anders slapp ha långklänning respektive frack. Första delen tillägnades Reneé Fleming som är en världsberömd operasångerska. Till hennes ära skulle det sjungas arior framförda av Sveriges främsta operaskrikerskor. Jag var livrädd för att bryta ihop av skratt, jag blir alltid lite nervös när det ska vara så pretto, men jag klarade mig ända tills Anders viskade: Pep inte hon falskt? Då brast det. Sedan var det Pink Floyds tur att hyllas. Det var enormt mycket bättre, enligt min smak. Konserten var slut vid sju och då gick jag och Anders ut på stan och åt en riktigt god middag. Konstigt egentligen, inga barn som avbröt eller pladdrade på, bara han och jag. Det var ovant, men jätteskönt som omväxling.

Idag pluggas det för morgondagens prov: Sängkomplikationer, blod och blodtryck samt omvårdnad vid feber.

Mitt liv slängs mellan ytterligheter. Jag gillar det.

Ps: Jag glömde tända ljus för mig själv i lördags, men jag pussade på ett ljus och tände det för mormor istället. Kändes bra. Ds

Kommentarer
Postat av: malin

Vad är det för en kurs du läser?

Sängkomplikationer?

kram

2008-08-27 @ 14:46:32
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Annelie

Nå, decubitus hade du ju lärt dig. Men vad heter högt respektivt lågt blodtryck på fackspråk då? Det kommer garanterat på provet sörru :-)

2008-08-27 @ 15:27:21
Postat av: Annah

Ja du...sängkomplikationer lät ju rent av spännande! ler

2008-08-27 @ 17:11:42
Postat av: Robin Hellberg

ja Men det verkar sig som allt löste sig sedan med vaddu skulle ha på dig iaf till slut... och att du fick det trvilgt också... Kramar Robin

2008-08-27 @ 23:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0