Lara Fabian


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Läst din bok! Läste den på en timme, den var otroligt bra. Värd 229 kr!

Fast, hade jag läst den vid 11-års ålder hade jag blivit totalt förstörd. Att ni i Friends inte var friends alla gånger. Man är dock rätt ung och naiv när man är 11, speciellt när det gäller ens största idoler. Things change. Men, otroligt bra skrivet Kim!

2008-04-07 @ 20:03:41
URL: http://wlynn.blogg.se
Postat av: Vicktoria

Hej Fin, jag läste artikeln i AB. Och nu vill jag slåss. Jävla fan!

Jag är glad att du överlevde. Och glad att få veta.

Allt fint!

Kram, V

2008-04-07 @ 22:35:49
URL: http://vick2ria.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej Kim!

Jag heter Jessica och går sista året på Folkuniversitetet i Linköping. Vid tillfället håller jag på att skriva ett projektarbete om jämställdhet.

Jag har då valt att inrikta ett kapitel på jämställdhet inom parförrhållanden och de roller som båda parter tar på sig när de ingår ett förhållande. Till exempel, så kanske kvinnan tar på sig rollen som husmor och städar och diskar medan mannen blir familjeförsörjare och jobbar mer för att försörja familjen. Vanliga roller i förhållanden som inte är jämställda.

Min undran är då, för den erfarne, är det likadant i ett homosexuellt förhållande? Finns det några likheter eller skillnader?

Det vore intressant att veta i fall (som vissa påstår) att beteendet är biologiskt och kvinnor är anpassade att ta hand om barn och hem eller om det kanske faktiskt kan vara så att det är samhället som formar människor till att bete sig på olika sätt.

Jag skulle verkligen uppskatta ett svar men förstår självfallet om du inte vill, i vilket fall som helst, jag beundrar dig så fortsätt att vara som du är!

Mvh,
Jessica
[email protected]

2008-04-08 @ 17:10:51
URL: http://almiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0