Stilla söndag

Usch, vilket tråkigt väder! Inte ens hundarna är sugna på att gå ut. Ziggy släpar tassarna efter sig och tittar styggt på mig som om det var mitt fel att regnet strilar ner. Själv halvspringer jag runt den korta promenaden så att inte Lisen behöver passa Edie mer än nödvändigt. Stackars Lisen, förresten! Idag är det fotbollscup i Huddinge och tjejerna har sett fram emot detta så länge. De har bytt lag till Tyresö och idag skulle deras första match gått av stapeln. Det blev inte så för Lisen. Hon är så himla förkyld och när hon hostar låter det som ett sågverk i hennes lilla bröst. Jonna och Anders fick åka själva i morse. Det var samling klockan sju och just det var jag inte så avundsjuk på, det kan jag säga med en gång. När Lisen vaknade kastade hon på sig kläderna och ville bli hämtad av Anders så hon iallafall kunde heja på sitt lag. Det var inte roligt att meddela att vädret var så dåligt att det var helt uteslutet att hon fick stå ute i blåst och regn en hel dag. Stora tårar föll nerför hennes kinder och jag höll på att börja grina jag med. Stackars, stackars Lisen. I morse var Anders benhård på att hon inte fick sticka näbben utanför dörren men nu ett par timmar senare skulle hon tydligen få se finalen om de kommer så långt:-) Anders är svag för sina barn, det är ett som är säkert. Han är världens bästa pappa och Lisen är tolv år och vet hur en slipsten skall dras.

Apropå min träning- jag börjar tycka att det är riktigt roligt. Igår var det cirkelträning och det är en massa olika stationer, alltså styrketräning. Idag har jag träningsvärk i axlar och rygg så det riktigt värker. Jag sliter och jag kämpar MEN HAR INTE GÅTT NER NÅGONTING!! Det är helt sjukt. När jag tänker på det har jag lust att tröstäta en tårta och aldrig visa mig på gymmet igen. Vad FAN kan det bero på? jag som tycker att jag är så duktig. Faktum är att jag känner mig mer muskulös. Under alla lager fett finns det en och annan förskrämd muskel som börjat vakna till liv. Träningsvärk måste ju betyda att det händer något, eller?

Jag kan fortfarande inte komma över skandalen i Bjärsta. Det har varit veckans största skav i själen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kan ta sin lilla tid innan du kommer märka det på vågen. När du tränar så bygger du ju även upp musklerna, något som väger det med. Men med bra, regelbunden, rörelse och hyffsad bra mat. Såklart ska du unna dig godsaker då och då. Så kommer du garanterat att märka av att du kommer att gå ner i vikt också.

När man börjar träna, då är det även lättare att man blir mer hungrig och äter därav mer. Det är såklart bra, då kroppen behöver detta vid ansträngning, men det är då det är bra att tänka lite på att äta hyffsat nyttigt.

Och som jag läste i senaste numret av Tidningen Vi, på hälsa sidan:



Det är bättre och hälsosammare att väga lite för mycket och vara aktiv, än att vara underviktig och inaktiv!



Så det viktigaste för att du ska må bra och ha hälsan i behåll är att du rör på dig ..kilona är inte lika viktiga att dom försvinner, men dom kommer helt säkerligen att sakta men säkert trilla neråt också, även om det kanske tar lite tid i början.



Du är grym som tränar!



2010-03-28 @ 13:34:53
Postat av: Biggan

Håller med föregående talare. Sen är det ju så att din kropp har det ganska jobbigt just nu med nattvak och så. Så en viss stress känner den nog. Det viktiga är ju att du rör på dig. Heja dig.

2010-03-28 @ 14:35:38
URL: http://graamusen.blogspot.com
Postat av: kattalena

Jag gick hos personlig tränare två månader och kämpade stenhårt. Det syntes ingenting på vågen på hela tiden. Sen när jag hade slutat så plötsligt gick jag ner flera kilo på en gång. Så jag tror att det är lite eftersläp på det där. Precis som Anna skrev bygger man förmodligen muskler först och de väger mer än fett :-)

Så ha förtröstan, så småningom kommer resultatet och det är ju jättebra att du rör på dig oavsett!

Men visst blir man opeppad... hehe.



Hoppas att Lisen kom iväg och fick se finalen. Stackars henne som blev förkyld när hon sett fram emot att få spela idag...

2010-03-28 @ 19:00:53
URL: http://kattalena.blogspot.com
Postat av: isabel

Jag är fastare o väger mer...muskler väger mer så är det....;-)



Heja dig...själv sprang jag som en tokdåre runt runt på Kärrtorps IP idag

2010-03-28 @ 22:16:19
Postat av: Anna

Tittade på Uppdrag granskning nu om Bjärstafallen ..Det gör verkligen ont i hela mig!

2010-03-29 @ 20:21:04
Postat av: C

För mig tog det ett bra tag innan jag fattade varför jag inte gick ner i vikt efter förlossningen. Det var kort och gott för att jag vant mig vid att äta mycket mer än min kropp behövde. Tyvärr behöver vi korta människor inte så många kalorier. Satsa på att äta max 1300 kalorier oavsett om du tränat eller inte så ska du se att du går ner. Och kom ihåg att det inte är farligt att vara lite hungrig. Ingen svält alltså, men man måste inte vara mätt hela tiden. Det är svårt att gå ner i vikt enbart med träning.

2010-03-29 @ 21:41:40
Postat av: Anna

Jag håller inte med C. Såklart ska du äta dig mätt! Du kommer gå ner i vikt inom kort ändå. Vara mätt är viktigt för att man ska må bra. Och sova bra är också viktigt. Det är dock något som kanske är lite si och så för dig just nu ..och då är det ännu viktigare att du äter ordentligt. Kroppen behöver det. Du behöver det.



Ta vara på dig Kim och lägg inte fokus på att gå ner i vikt, lägg ditt fokus på att röra dig, sova, äta, må bra och vara med dom du älskar ..så ska du se att du kommer bli en friskare och piggare människa.

2010-03-29 @ 22:06:05
Postat av: V

Du ska inte väga dig. Det är bara dumt.

Jag har kastat ut min våg. Och mår bra.

Om du vill kan du mäta. Men ge fan i vågen.



SE det som platåer. Där imellan rasar du i vikt.



Träna styrketräning och EFTER tränar du Cardioträning; går, cyklar springer eller hoppar. Det gör du för att bibehålla muskulatur och bränna fett.



Träning är inte bara träning det är också mat. Vad äter du? När äter du? Och hur mycket? Och vad är målet?



Nog om det.



Kram på Dig!

2010-03-30 @ 09:21:58
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0