Man ska inte göra reklam, men...

..jag ÄLSKAR mitt gym. I alla år har jag känt mig så fruktansvärt dum när klivit över tröskeln till en lokal full av vältränade människor. Jag har hållit in magen, dragit lite i tröjan och känt mig avslöjad som latmask, så avklädd in på bara kroppen. Försiktigt har jag tryckt mig upp emot väggen och önskat att golvet skulle öppna sig. Alla tränar. Inte jag. När jag blev mamma föddes en rädsla jag aldrig känt förut. Att lämna Edie ensam, utan sin mamma. Tänk om jag skulle dö fär att jag inte tagit hand om mig tillräckligt! Så egoistiskt det skulle vara. Jag tycker verkligen det. Alla andra gör som de vill men jag vill göra mitt bästa för att få finnas. Länge.

Det är här mitt gym kommer in i bilden. På tisdagar och torsdagar har de mamma- babygympa. Jag och Edie är med så gott vi kan. Första gången sov hon sig igenom hela passet. Det fanns stunder då jag ville att hon skulle vakna så jag kunde få slippa, det kan jag säga. Andra gången skrek hon sig blå och gul. Vi fick smita iväg tidigare. Sedan kom Annika tillbaka från semestern.

Nu blir det lite lovebombing här:

Vilken jävla kvinna hon är, alltså! Hon driver gymet, har hundra pass i veckan och är mamma och mormor samtidigt. På min gympa hjälper hon till om något barn skriker. Hon gör verkligen allt för att man ska få ut något av träningen. Idag såg hon hur trött jag var när jag kom så hon tog Edie och gav henne mat så jag kunde pusta ut en liten stund innan det var dags för träningen. Jag är så glad att jag vågat ta alla överskottskilon, mina slokande hängbröst, celluliter och dåligt självförtroende och pallrat mig iväg. Det är till stor del Annikas förtjänst att jag kommer tillbaka.



Annika och Edie snackar taktik innan träningspasset. Edie är nymatad och hennes mamma har fått en stund för sig själv och är taggad inför gympasset. Så lite egentid det krävs för att vara på hugget igen!



Förutom att leda oss mammor tar Annika hand om gaphalsarna så gott hon hinner. Hon får mina ögon att tåras av tacksamhet. På riktigt. Alla vi som älskar Tyresö gym klappar nu, klapp klapp!

Ha en trevlig kväll! Nu är det godnatt för mig. Jag har sådan sjuk träningsvärk...

Kommentarer
Postat av: madde

ååå vilken tur du har.tänk om jag oxå hade viljan att gå o träna.suck.jag tycker du är väldigt duktig.kram

2010-03-12 @ 07:56:27
Postat av: SingöEwa

Vad härligt Kim! Din tränare verkar vara precis en sådan man behöver för att bli motiverad att fortsätta. Vad duktig du är! Bamsekram från mig

2010-03-12 @ 08:28:39
Postat av: Budda (Tina)

applåd



Härligt med eldsjälar. :)



Trevlig helg.

2010-03-12 @ 14:50:19
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0