En dag på gymmet

Edie vaknade på sitt sämsta humör och hade ingen lust att prata utan stirrade elakt på mig så fort hon slog upp ögonen.



Den blicken sade att dagen skulle vara allt annat än.. eh.. lätt. Vi skulle i väg tidigt och det mesta gick segt. Precis när vi skulle åka började Edie krångla så hon fick åka i sin favvopyjamas. Jag orkade inte ta striden. Alltså fick jag med mig en riktigt sur drake som vägrade att ens titta på mig i bilen.



Inte blev hon gladare av att upptäcka att det var träning. Och hon som inte ens behöver lida utan bara behöver sitta tyst och se på.



Sur bebis i omklädningsrummet. Väl inne i gymmet satt Edie still i sin barnstol i hela *trumvirvel* femton minuter utan knot. Personbästa för Edie och en genomsvettig mamma redan innan själva träningstimmen satt igång. Så kom Annika och Edie blev glad och tog fram sitt bästa charmkort: jollrande bebis. Samma trumf hon spelade när Malin var på besök förra torsdagen.



Om Edie varit cowgirl hade hennes namn varit Edie twoface...

Hursomhelst Annika slängde upp Edie på armen och körde skiten ur mig. Samtidigt. Hon kan multitaska den kvinnan.



Som ni ser har jag ganska många kilon kvar. Jag stretar på och gör mitt bästa även om jag grinade häromdagen när jag inte gått ner ett enda kilo trots att jag äter nyttigt och balanserat.

Efter att ha kämpat för mitt liv i nästan en halvtimme kommer jag på att jag hade ett barn med mig när jag kom. Någonstans mellan Annikas befallningar och mina yrselattacker glömde jag bort att jag hade Edie någonstans. Jag kollar mig runt och upptäckar att min dotter sover som en stock på Annikas arm.



Snacka om en personlig tränare som är personlig.

Sedan åkte vi hem och ingen av oss kunde gå från bilen och in i huset. Då skulle jag bara vetat hur jag skulle stappla mig fram när jag vaknade i morse, du milde tid....
Idag har jag varit på mamma-babygympa utan Edie. Vilken skillnad det var! När timmen var slut längtade jag efter henne ordentligt, det kan jag säga. Det är bra att ta en liten paus från varandra ibland, så är det.

I morgon ska jag färga håret och då ska jag bli rödhårig. Det ser jag fram emot.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Biggan

Du är jätte duktig som stretar på med träningen trots att det tar emot. Min tränare sa någonting bra till mig efter min graviditet. "Det har tagit dig tio år att äta dig upp till de här kilona. Då går du inte ner dem på en månad. Dessutom så är ju kroppen inte riktigt i ballans när du har natt vak och precis efter en graviditet. Se målet som väldigt långt fram och sätt upp en "Jag är bra på lista" på kylskåpet. Läs när du bäst behöver det." Slut på citat.

Kilona kommer att rasa. Tro mig. just nu kanske det är så att din kropp behöver lite "att ta av" Det är jobbigt också för kroppen att ha en liten även om det är det bästa som hänt dig. Var rädd om dig. Du är värdefull och fin vilken vikt du än har. Kram

2010-03-30 @ 22:33:47
URL: http://graamusen.blogspot.com
Postat av: V

Du är så duktig Kim! Bra jobb! Ljuvliga bebis och min Malin!

2010-03-30 @ 22:58:23
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: SingöEwa

Edies blick är inte nådig - vad ska det bli av denna lilla dam? Och hon är ju bara världens sötaste lilla drake!!!! Kämpa på Kim - skit i vågen det är bara deppframkallande. Lycka till med håret idag. Kramiz

2010-03-31 @ 07:58:51
Postat av: Honungspojkens mamma

Ha, ha! Vilken blick hon har den där lilla drakflickan, och vad helt underbart söt hon är!



Och RESPEKT säger jag bara om din träning...



Kram

2010-03-31 @ 08:15:45
URL: http://honungspojken.blogspot.com
Postat av: elise

Jösses, det räckte att jag såg de ögonen via nätet så fick jag respekt - snacka om tydlig. Gott jobbat - hennes uttryck hade inte varit så tydliga utan lyhörda och underbara föräldrar som ser och uppmärksammar alla nyanser!!!!! Ger henne plats och respekt!!! Kramar och du, lyckat till med den lilla fröken - ser ut som att du/ni får att bita i.... =)

Men de bestämda ögonen är endast 1 del av alla hennes egenskaper, de mjuka och följsamma syns ju lika tydligt - så det finns hopp Kim (vill bara retas lite) E

2010-03-31 @ 08:43:12
Postat av: malin

Du är redig Kim :) Det är tur att de är så söta när de sover så man glömmer det där jobbiga som man gick igenom alldeles innan....;)Kram

2010-03-31 @ 10:33:05
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: M

Du är jätteduktig Kim! Vikten kommer att minska om du fortsätter som du gör, jag lovar! Kroppen måste bara fatta galoppen först. Vilken underbar liten bebisdrake du har.

2010-04-01 @ 17:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0