Förälskelse

Ni vet när man är nyförälskad? Ingen sömn, uppfyllda tankar, distraherad som få och ett övervarv i kroppen. Hormoner.

Så är det nu. Minus vakna nätter på grund av sex. Mycket spyor, bajsblöjor och magknip. Senaste natten nästan sömnlös. Dagen idag grinig dotter och ännu grinigare mamma.

Jag kan ändå inte fatta att det sant. Som ett stålbad att kliva upp ur sängen mitt i natten för att vyssja, byta, smeka, lugna en orolig bebis. Ändå är det enkelt och alldeles självklart. När Edie ätit, är bytt på och rycker till som hon gör precis innan hon faller i tung sömn är jag rikast i världen.

Om jag vill ha fler barn?

Hit me and keep them coming, säger jag.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Läste nyss på nätet att du fått din lilla bäbis. Ett stort grattis till dig och din lilla familj. Njut och var lycklig!

Massa kramar till dig Kim.

//

Ingela

2010-01-11 @ 00:25:27
Postat av: Vicktoria

Ja jävlar Kim! Du säger det så bra.

Precis just så. Och ibland tror jag

att det kan utveckla sig till en sjukdom.

Jag vill bara ha fler.

Men så får man inte säga. Det tycks vara vulgärt att skaffa många barn. Liksom att våga säga nej till barn. Märkligt.



Jag antar att du har massor av bra tips från luttrade mammor och pappor, så jag ska bespara Dig mina. Men du vet var jag finns om det kniper.



Fortsatt lycka kärlek och så litet sömn.



KRam, V

2010-01-11 @ 01:35:53
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: elise

japp, precis så är det. Vassa armbågar - hårda knän kommer senare...men just då- precis när det behövs så bara man gör det. När de är nöjda är vi såååå nöjda och DÅ orkar man lite till...helt otroligt konstigt. Men man kan inte heller begära att en liten docka på bara någon vecka drygt skall ha rutiner - de kommer och det blir så härligt då - mellan varven. För precis när man tror att man har fattat och hittat stuket lixom - då ändrar de sig IGEN - det kallas utveckling. Skitskumt!!! =) Krama din lilla docka från oss. Hälsa familjen. E.

2010-01-11 @ 08:23:40
Postat av: Helena

kanske ska ge mag droppar?

2010-01-11 @ 10:34:04
URL: http://viggo2008.blogspot.com/
Postat av: isabel

Hurra!

2010-01-11 @ 11:15:08
Postat av: Marie-Louise

Den där första tiden, jag minns den knappt, ändå har jag 3 barn. Jag skrev lite dagbok i början med varje barn och när jag läser där i så upptäcker jag saker som jag helt har glömt bort. Man lever som i en bubbla just den tiden och det är härligt. Jag tror att det är precis det man ska göra när man har en alldeles ny liten bebis hemma, man ska inte stressa iväg på massor av saker, utan man ska vara i sin bubbla en stund och lära känna varandra ordentligt. Å njut nu ordentligt av denna första tid, även fast den är jobbig emellanåt.

2010-01-11 @ 12:33:46
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: isabel

Du vet att man kan ringa amningshjälpen va? men det vet du såklart.....



http://www.amningshjalpen.se/

2010-01-11 @ 14:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0