Söndag kväll

Idag har jag varit helt slut. Fick dra mig ut på promenad med hundarna och höll på att frysa ihjäl. Det är så mycket snö att det verkligen inte går att ta sig fram i rask takt.

Kom på att jag har gått ner 13 kilo på sju veckor. Det är faktiskt inte så dåligt. Om man ser det så.

Nu ska jag tappa upp ett bad för första gången sedan Edie kom. Risken för infektion är i det närmaste befintlig och mina nackmuskler känns som sten. Kanske ska jag prova spikmattan jag fick i julklapp? Alla verkar ju ha fastnat för mattan, hoppas att jag också gör det.

Jag skriver och jag undrar vilka ni är som läser, var ni bor och om ni har egna bloggar. Skriv gärna en rad i kommentarsfältet.

Förresten, två nya små människor kom till världen i helgen. Maggie och Stefan i Uddevalla fick en dotter igår morse som nog ska heta Milla och Staffan och Nina i Malmö fick en liten Edward i morse. Välkomna båda två, ni är efterlängtade!!

Kommentarer
Postat av: annie

Hej fina Kim ! Jga heter Annie Johansson är en 34 årig mamma till två tjejer 4 år och 7 år. jobbar på bb på ett sjukhus och bor i farsta ! såg alltid Friens på turne och minns så när du skulle ta över efter Paula ! Tyckte så synd om dig där du stod nervöäs bredvid Bert ! tror tom att jag spelade in alla avsnitt på video då jag drömde om att själv få va med : ) haha ! älskade er musik ! har även läst din underbara och ledsamma bok 2 ggr . gråter varje gång när jag läst den speciellt " badkars" avsnittet ! Önskar att jag bara fick ge dig en kram då ! Så här kommer massa kramar : )) har själv ett antal kilon att tappa så jag köpte ett gymkort i fredags och körde igång !!!! Gå gärna in på min blogg !!!

2010-02-21 @ 20:04:52
URL: http://www.mummy.bloggplatsen.se
Postat av: My

Nu när du ber så snällt så måste jag väl lämna min första kommentar.

Har följt din blogg ungefär sedan din Edie föddes, hittade hit via en annan blogg men kommer inte ihåg vilken...



Jag heter My och bor i Haninge och är även jag nybliven mamma, Lille John föddes den 3e december.

Jag har ingen egen blogg, men läser gärna andras.

Jag känner såväl igen mig i många av de situationer du beskriver, gillar när du delar med dig av dina livsfunderingar och framförallt delar jag din träningsångest. Försöker komma igång jag med.

Jag har varken gymkort eller någon personlig tränare; däremot så äger jag en dammig crosstrainer. Sedan häromdagen är den framplockad från förrådet och stoltserar nu i vardagsrummet i väntan på användning. Kanske imorgon, men antagligen inte....

2010-02-21 @ 20:10:32
Postat av: Budda (Tina)

Jag har legat på spikmattan en god stund i dag) medan jag lyssnat på ljuddbok.Brukar ligga en stund innan sänggående. Nu talar jag om akupressurmatta. Spikmattan jag hade innan jag jag inte användt sedan jag fick akupressurmattan, den som folk brukar omnämna som spikmatta.



Jag skickar ett litet mail om mig själv om det är ok.:)

2010-02-21 @ 20:33:16
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: madde

hej.jag är en gift kvinna som heter madeleine.bor i strängnäs.om du har tid så får du gärna läsa min blogg.har en dotter på 1år 4 mån.isabella heter hon.jag har ett helvete just nu.men men.kramar

2010-02-21 @ 21:00:50
URL: http://www.madde-eriksson.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Jeanette här igen. 19-åring från Katrineholm som följt dig ganska länge. Vet inte om du kommer ihåg men du och jag tävlade mot varandra i Rix FM's Idolduellen sommaren 2007.

Första gången jag träffade dig var på min 12-årsdag 2002 när Friends spelade i Katrineholm, det var riktigt stort.

2010-02-21 @ 21:27:38
URL: http://intesomdom.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej!



Jag heter Louise, är 20 år, Göteborgska.

Bor tillsammans med min flickvän i Linköping, då hon pluggar till frisör där.

Var på din föreläsning på pride 2008, köpte din bok och fick den även signerad. Läste ut den samma dag jag köpte den. Jag kan prata länge om hur jag reagerade på den, och hur jag förändrade mig själv efter att ha läst den. Men det kan vi ta vid ett annat tillfälle. :)



Jag har även en egen blogg där jag skriver om mig själv, relationer och livsöden.

Skriv gärna en rad eller två!



http://iwroteyou.blogg.se



Ta hand om dig och din familj! Kram.

2010-02-21 @ 21:34:21
URL: http://iwroteyou.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hallå. Är en 32-årig fyrabarnsmamma, just nu mammledig med världens goaste tvillingkillar på nio månader. Halkade in av en slump och tycker det är jättemysigt att följa ditt äventyr som nybliven mamma. Du skriver så fint om stort och smått. Har tyvärr ingen egen blogg, även om jag länge varit sugen på att starta en. Vi får väl se om det blir verklighet...

Må gott!

2010-02-21 @ 21:53:33
Postat av: Sandra

Sandra, 22år från Skåne. Du vet lite om mig då jag mailade dig och skrev några rader =)

2010-02-21 @ 22:17:04
URL: http://forminaogon.blogg.se/
Postat av: isabel

Isabel i Kärrtorp som snart skrider in i storbarnsvärden dvs skolbarnsvärden men där har du ju redan hälsat på...



Men du kommer väl till parken när Liselott jobbar i sommar så vi får beskåda Edie...vi är nyfikna vetu

2010-02-21 @ 22:19:54
Postat av: Marie-Louise

Jag heter Marie-Louise, är 37 år och mamma till 3 döttrar som är 16,5 år, 15 år och 11,5 år. Är gift sedan 16 år tillbaka med en underbar man. Jag bor i Farsta och är just för tillfället arbetssökande. Jag har några (ganska många) kilon att tappa och går på viktväktarna sedan i december 2009 och tränar nere på friskis&svettis här i Farsta. Hittade hit av en slump och stannade kvar, jag gillar din sida väldigt mycket. Har tänkt ta med mig din bok när jag åker iväg på utlandsvård för min reumatism om 14 dagar :) Det går ganska många böcker när jag är borta på utlandsvård, så jag har bunkrat upp :)

Ja det var lite om mig. Ha det bra.

2010-02-21 @ 22:27:34
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej Kim!

Jag hamnade också på din blogg av en slump, men eftersom jag känner din bror sedan skoltiden och fotbollen i F-land, så känns det som om jag känner dig lite med. ;) Så det är roligt att få följa dina tankar och ditt nya liv som mamma.

Själv är jag gift och har tre underbaringar.



Kram!

2010-02-22 @ 07:52:03
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: annika

hej



är en gravid kvinna i högdalen på 36 år. väntar mitt första barn. är i v. 38. bor tillsammans med min fästmö och hennes 12-åriga dotter. jag tycker om att träna styrketräning och att simma. simmar för tillfället med min barndomskamrat nu under graviditeten. det är riktigt skönt. annars ligger jag väldigt lågt med alla annan träning. kilona smyger sig på. var även lite småmullig innan graviditeten så, ja man har ju en del att gå ner så att säga. :)



har för ngn månad sedan kikat in på din blogg. lärorikt att ta del av spädbarnstiden som du skriver om. även intressant att läsa om din famlij. jag är ju själv bonusmamma så det är väldgt roligt att läsa om det du skriver. något som du så fint skrev om att älska alla sina barn fast på olika sätt tycker jag var väldigt rörande.



ha en skön vinterdag i tyresö. kram

2010-02-22 @ 08:39:38
URL: http://www.myspace.com/annikajansson
Postat av: a

heey =)

vilken tycker du är den finaste piercingen man kan ha? :*

2010-02-22 @ 08:56:26
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är en tjej på 38 år som bor i Partille (strax utanför Göteborg).

Jag lever själv och har inte några barn. Men min längtan efter man och barn är otroligt stor!! Men jag känner att tiden tickar iväg... :(

Jag är just nu arbetslös också, jobbar dock extra lite som brevbärare på Posten ..men dom drar bara ner på personal, så något fast jobb där kommer jag inte kunna få. Så jag letar jobb för övrigt också.



Jag har inte någon blogg, inte heller twitter och är inte på facebook eller något annat. Jag satt otroligt mycket framför datorn för 10 år sedan och chattade på icq och sådant och hade egen hemsida. Men nu känner jag att jag inte vill det. Men jag tycker att det är kul att läsa andras bloggar ibland. Så jag tittar in hit ibland och det finns några bloggar till jag besöker någon gång ibland, bland annat bumps blogg, som jag tycker är helt fantastisk.



Själv tycker jag spikmattan är toppen ..så pröva den!

2010-02-22 @ 09:18:34
Postat av: Catta

Hej! Är dotter till Astrid som bor i samma hus som du bodde i, så du kanske vet en del om mig redan ;)

Halkade in på din blogg och har stannat kvar, gillar ditt sätt att skriva och ditt sätt att dela med dig av livet, Har inte själv någon blogg eller hemsida men det kanske blir en när min valp väl kommer till världen.



Må så gott!

2010-02-22 @ 10:08:14
Postat av: Malin

Hej Kim!



Jag är en 32-årig tjej (eller kvinna kanske :) som har följt din blogg sedan du var på Bloggfamiljen. Vi har varit gravida ungefär samtidigt och jag fick en ljuvlig kille i mitten av januari. Jag känner igen mig ruskigt mycket i det du skriver och det är en skön känsla! Du skriver oxå på ett sätt som berör och du visar upp dig i ur och skur medan vissa andra i sina bloggar visar sig nymejkade varje gång..



Jag vill oxå gå ned i vikt efter min graviditet och ser fram emot att följa dig i din träning och kanske bli sporrad själv :)



Jag har ingen egen blogg men jag gillar att läsa andras. Önskar dig allt gott med din fina familj.



Kram!

2010-02-22 @ 11:12:09
Postat av: ramona

tjenis Ramona heter jag och bor på Åland... är dansbandssångerska i Dansbandet Högtryck, är mamma ledig från mitt sjukskötarjobb för stunden med min son Arthur :))



kramis

2010-02-22 @ 12:38:08
URL: http://nordbergromlin.blogpot.com
Postat av: Camilla

Hej Kim!



Jag heter Camilla, är 46 år och bor i Lund.

Har inga egna barn, däremot 4 syskonbarn som jag älskar över allt annat.

Blev så glad när jag såg att du hade en egen blogg för jag har gillat dig sen Friends tiden och tycker att det är kul att läsa vad du skriver i din blogg, det förgyller min vardag.

Har ingen egen blogg men gillar att läsa andras bloggar på nätet.



Ha det så bra.



Kram Camilla



2010-02-22 @ 13:51:41
Postat av: Åsa

Hej Kim.



Jag heter Åsa och är på mitt 37 år. Är sambo med Tomas och har två tjejer som fyller 10 & 5 år.

Bor i Västerås. Jag hittade till dig för länge sedan när du hade den andra bloggen innan bloggfamiljen. Hittade till dig via Vick2ria. Sen såg jag att du kände Malin P också. Jag läser hennes blogg med och är FB vän.



Jag har en blogg som jag skriver. Den skulle funka som ett andningshål men kom på att folk jag känner läser den ju och då blev det lite mer light på det hela. Du får gärna titta in om du vill. Jag har länkat till dig och tror att det var OK för jag frågade för mer än ett år sen. Annars får du höra av dig.



Stor kram till er alla!



//Åsa

2010-02-22 @ 14:21:59
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: Rutmarie

Hej! Jag är en 33 årig 3 barnsmamma som bor i Norrbotten i en liten by som heter älvsbyn. Jag följer din blogg varje dag, tycker det är så kul att följa andra i deras varddag, när min egen är så begränsad. Kram

2010-02-22 @ 15:17:25
URL: http://www.sakerilivet.blogspot.com
Postat av: Mona

Hej Kim jag heter Mona och bor i Hässelby i hus med min sambo, har 2 barn 20 och 23. Läser din blogg för att jag gillar dig som person har alltid gjort. Du verkar var "en vanlig människa" enkel och rolig men med båda fötterna på jorden. Jag bloggar själv ochså, har gjort det i ca 1 år.

Ha en jätte bra dag

2010-02-22 @ 16:08:11
URL: http://monaw.blogg.se/
Postat av: Anette

Hej,

Jag heter Anette är en 41 årig mamma till 2 tjejer 20 & 17 år. Bor i Skärholmen med mina barn, min älskade man och våran hund.



Ps.Spikmattan är underbar! Ds

2010-02-22 @ 16:08:17
URL: http://nenne68.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej.

Jag som läser din blogg heter Jenny är 21år och bor nere i skåne :)

2010-02-22 @ 16:09:55
URL: http://lillabitchen.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!



Jag som läser är en nybliven förstagångsmamma, min dotter Lilly föddes 27 november förra året. Vi bor i Solna men kommer från Höga Kusten (Norrland) så vi bloggar här hemma för att uppdatera farmor & farfar och mormor & morfar och de andra i släkten om små och stora saker som händer i Lillys liv.



Vi tycker det är roligt att få följa bloggar med andra nyblivna mammor därute i deras bebisvardag!



Ha det gott!



Många kramar,

Emma

2010-02-22 @ 17:52:43
URL: http://emmaharlin.blogspot.com
Postat av: Carro

Spikmattan är att rekomendera!

2010-02-22 @ 18:53:06
URL: http://viparosendal.blogg.se/
Postat av: Anna (Karlstad)

Hej!



Jag heter Anna, är 30 år och bor i Karlstad. Har sambo, men inga kids. Planerar inte att skaffa några små heller, av olika anledningar, vilket känns helt okej (för oss, men andra har svårt att greppa det...).



Jobbar som trafiklärare och sysslar med musik så mycket jag kan - främst sång. Började läsa din blogg hos Bloggfamiljen (var det väl?) och blev superglad när jag hittade din nya =)



Kram

Anna

2010-02-22 @ 19:15:14
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Tyvärr ingen egen blogg, men kanske det blir det någongång. Tre barn, en kille på 11år, en flicka på 9 och lillkillen på 4år.

Kram

2010-02-22 @ 19:32:39
Postat av: systerA

Hej Kim!



Andrea, 34 år, gift med F, mamma till David 5 år i juni,boendes i Uppsala. Sjuksköterska till yrket. ÄLSKAR att läsa böcker, helst deckare. Inredning är ett nytillkommet intresse!



Är såå glad att jag hittat hit till dig. Har gillat dig under alla år.



Kram Andrea

2010-02-23 @ 06:01:16
URL: http://davidsmamma.blogspot.com
Postat av: Annika Knober

Hej Kim!

Jag heter Annika, 39 år, operationssjuksköterska som arbetar natt och som försöker komma iform efter host 30kg plus då jag blev gravid och slutade röka... (har bara 7 kg kvar och skall springa GbgVarvet i maj :) ) Har följt din blogg då jag vet vad ni gått igenom vad det gäller din fina lilla dotter... fick oxå hjälp med min lilla Ellen som nu är 4 år...! Har idag oxå stel nacke då lilla fröken legat i vår säng med hög feber i natt.... de är så hjälplösa de små liven! KRAM på dig och det ÄR sant som alla säger... det blir bara bättre och bättre!!

2010-02-23 @ 09:28:51
URL: http://annikaknober.blogg.se/
Postat av: Vickan

Hej Kim!



Jag läser din blogg ett par gånger i veckan

Är nybliven 2 barnmamma och känner så väl igen mig i det du skriver!

Diggar dig :-)



Kram Vickan

2010-02-23 @ 12:39:01
URL: http://vickanpalandet.blogspot.com
Postat av: Josefina

Hej! Jag läser din blogg, känner igen mig i massor eftersom jag har en dotter, Stina, på fyra månader. Jag är 30 år, bor i Borås. Har tänkt kommentera flera gånger innan, framförallt det där inlägget om amning och stressen kring det, men nåt kom i vägen, hehe, man kan ju undra vad (vem) det var. Jag har också en blogg, fast tyvärr uppdateras den inte så ofta efter Stina kom, men det ska det bli ändrig på nu när vi börjar få lite rutiner här hemma.

2010-02-23 @ 14:13:07
URL: http://halksocka.blogspot.com/
Postat av: Evelyn

Hej Kim! Jag heter Evelyn och är alldeles strax 19 år gammal, bor i Västervik. Du har hjälpt mig genom en hel del, utan att du vet om det. Jag har beundrat dig från din första dag i bandet Friends. Köpte din bok när den kom ut och nu följer jag din blogg. :) Fin dotter du har!

2010-02-23 @ 14:25:32
URL: http://nevi.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej! Jag heter Josefin och är 34 år. Har tre barn, 2 flickor och 1 pojke, 2, 4 och 7. Jag har nyss börjat läsa till förskollärare. Började läsa din blogg på bloggfamiljen och kände igen mig så mycket i det du skrev om hur du kände när du väntade Edie. Hade själv svårt att bli gravid så första flickan är adopterad. Tycker att det är roligt att få läsa bloggar där jag kan känna igen mig själv i tankar och från vardagen, gör det i din blogg.

Kram

2010-02-23 @ 18:46:13
Postat av: Annci

Hej!



Följde din blogg på Bloggfamiljen och tappade bort dig sen... men nu, sedan Edie föddes, har jag hittat tebax.



Jag heter Annci, är 37 år, bor i Upplands Väsby. Är gift och har en dotter på 4 år. Är för tillfället arbetssökande, men önskar jag vore studerande - barnmorska är drömmen. Men tyvärr kom jag inte in på högskolan, så jag ska göra Högskoleprovet i april och söka till hösten igen.



Jag är inne i en förändring i övrigt åxå... håller på att gå ner i vikt. Har alltid varit överviktig, och tröttnade efter 18 års försök. Så i november -08 sökte jag läkare och i november -09 gjorde jag en gastric bypass. Har sedan dess (på drygt 3 månader) tappat 25 kg och jag har redan nu fått livet åter (trots att jag har 35 kvar att gå ner).



Gillar förresten att läsa din blogg - just för att du verkar vara som alla andra. Du skriver om vardagen, inte om den glamourvärld fylld av smink å kläder som många andra kändisar skriver om. Me like!



Avslutar med att säga att din/er dotter är ljuvlig.



Kram / Annci

2010-02-23 @ 19:02:18
URL: http://www.hultstrom.nu
Postat av: Marie

Hej Kim!

Testa spikmattan.. den hjälper jag lovar.

Jag använder den när jag har ont i ryggen.. kanon!

Kramar Marie!

2010-02-23 @ 20:25:52
URL: http://mittlivsommammamarie.blogg.se/
Postat av: Sofiah

Hej Kim

Jag är en snart 19 åring från Jönköping som har läst din blogg under ett rätt bra tag nu. Testa spikmattan,är kanon: )

2010-02-23 @ 21:55:22
URL: http://sofiagirlpower.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej! Lisa 31 år från Uddevalla. Hittade din blogg via Frida F eller Ulrika E som vi har gemensamma på fb. Kommenterade ett av dina inlägg för ett tag sedan om du kommer ihåg det. Jobbar på ett avlastningsboende för barn och ungdomar med olika funktionshinder. Jag har bott i Uddevalla sen 99, är uppväxt i Skee utanför Strömstad. Trivs väldigt bra i Ua och har träffat min kärlek Fredrik här som jag gifte mig med i somras. Vi har inga barn än men vi hoppas på att få det... Gillar din blogg skarpt och ditt otroligt öppna sätt att skriva. I en värld där många visar en fasad av lycka och framgång utåt behövs det fler som du som vägar vara ärliga och öppna. Har själv haft en jobbigt tid med min mors sjukdom och bortgång i okt 08. Som ensambarn har jag stått själv med alla beslut, ett hus och sorgen. Fredrik och hans familj har varit ett stort stöd. Men den sorg det innebär att nu vara föräldralös och stå utan dem som varit mig närmast under uppväxten kan ingen annan än jag bära. Önskar dig allt gott i livet. /Lisa

2010-02-26 @ 08:59:30
URL: http://lisalycken.blogspot.com
Postat av: Mathilda

Hej Kim!

Mathilda heter jag och är (Snart) 30. Har två barn, en dotter på 10 och en son på 6 år bor i uddevalla. Har följt din blogg ett tag. Edie e super söt..:)

Jobbar som undersköterska i hemtjänsten men funderar på att plugga till behandlingsasisstent.



Har en blogg där jag skriver om mitt och barnes liv och allt där emellan..

Kram på er..<3

2010-02-28 @ 20:43:16
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/
Postat av: Marie

jag heter Marie och fyller 30 år i mars, och jag är en hundmänniska, bor med min sambo i västerhaninge i stockholm och med våra 3 hundar, tycker att du är en modig och stark kvinna och din bok har jag hemma och har läst den 2 gånger, känner igen mig i mycket av det du skriver och på något sätt känns det skönt att man ej är ensam om att gå igenom svåra saker, har även en blogg där jag skriver om mina hundar och om livet och vardagen , om mina tankar och funderingar, tack för en fin blogg och grattis till din fina dotter. Kram

2010-02-28 @ 21:30:46
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0