Småbarnsliv

nattvak
Babysemp
amningskupor
vyssja
nattlampa
åkpåse
nappflaska
skorv
eksem
bröstont
mammabyxor
skallra
snuttefilt
pyjamas
nappen
muminnallen
regnbågshästen


Och tystnaden. Tystnaden, gott folk. När Edie har skrikit sig förtvivlad, när maten landar som ett mjukt moln i magen, när mammas hår rinner mellan fingrarna och natten inte ter sig lika läskig. Då. När hon tystnar och börjar klippa med ögonlocken, försäkra sig om att jag är nära och inte försvinner. Då. När hon somnar tryggt i min famn. Just då är tystnaden den vackraste musiken och jag är världens bästa mamma.




Edies favoritskallra, Regnbågshästen

Kommentarer
Postat av: Karolina

Det här är så fint. Jag älskar min Lilla så mycket. Och det här är så fint!

2010-02-20 @ 10:59:37
Postat av: Budda (Tina)

Småbarnsliv kan också vara



lyckorus

sväva på moln

overklighetskänsla

förtvivlan

mjukhet

trötthet

minifom

lära nytt

som en sötsyrlig karamell

oro

stolthet

självförtroende

mognad

ansvar

rädsla

tvättberg

sömnlöshet

ovisshet

trygghet

mindfulness



Fina rader du skrev (igen) Kim.



Tack för dem.

2010-02-20 @ 11:53:53
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: kim

Du har helt rätt, Budda!

2010-02-20 @ 12:44:44
Postat av: elise

sedan fortsätter det;

orden,samtalen, grälen, lösningarna

Vänner, lekkompisar,simskola, krabbfiske, skidåkning, pulkarace,sagostund,fruktstund,utflykt,det bara ändrar karaktär lite smygigt så där, vips så känner man att det har ändrat sig, men man märkte aldrig när, för man är ju hela tiden där.....

skapar en historia ihop, lägger grunden till en människa, formar, stöttar, följer utvecklingen och oroar sig för ifall, kanske, varför inte, men tänk om.....

Som tur är varvas allt detta i varandra och helheten är såååååååå härlig och livet med småbarn är för mig som att ha en fantastiskt stor godispåse som jag har njutit varenda sekund av!!!!!! Och njuter fortfarande, men gossen börjar bli stor...när slutar de vara småbarn tro.....=)



2010-02-20 @ 13:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0