Mina fina händer

Jag biter något för bedrövligt på naglarna, ska ni veta. Det sjuka är att om jag träffar någon som har lika nedbitna naglar som jag tänker att det nog måste vara en nervös fan. Konstigt. Hursomhelst så är det dags att börja jobba den första maj så jag såg mig om efter ett ställe att fixa mina stumpar till naglar på. Bredvid Tyresö Centrum ligger en skönhetssalong som heter Handens naglar. Den ser inte mycket ut för världen men sällan har jag mött så genuin mänsklig värme. Jag kommer in, trött småbarnsmamma som jag är, med en bebis på tre och en halv månad. Hur tänkte jag egentligen? Det är ett omöjligt uppdrag. Men inte för Gittan och Sollan på Handens naglar.

Jag skulle vara där klockan tio och som tur var så sov Edie. En enkel match, tänkte jag och slog mig ner i stolen. Gittan bjöd på te och jag stortrivdes med en gång. Vi satte igång och efter ett tag vaknade Edie. Hmm, det här blir nog lite bökigt, tänkte jag men drabbades inte av panik. Inte då. Gittan föreslog att jag skulle slänga upp Edie i knät så det gjorde jag. När jag en stund senare satt med formar på alla naglarna sprakade det till ordentligt i blöjan och Edie sket så det skvatt, det riktigt ekade i hela lokalen. DÅ fick jag panik. Vad skulle jag göra? Fast satt jag ju och händerna gick inte att använda till annat än att spreta med. Svetten lackade men Edie var tyst och såg ganska nöjd ut. Gittan var lugn som en filbunke och sa att allt löser sig, det får ta tid, ta det lugnt Kim, så är det med småbarn. Efter ett tag började Edie pipa och då fick vi bryta för blöjbyte. Hur byter man blöjor med en hand? Svar: Det kan man inte varpå två tippar på vänsterhanden flög all världens väg och det innan jag ens klivit ur salongen. Men Gittan blev inte sur för det. Antingen är hon världens snällaste eller så borde hon ge sig på skådespelarkarriären. När Edie sedan började gnälla för att sedan brista ut i högljutt gråt kom Sollan som en räddande ängel. Sollan är Gittans mamma och se så fin hon är när hon vaggar Edie i vagnen.



När hon bar runt på Edie så var det så fint, på något sätt. En äldre med en så mycket yngre. Det slog mig att en vacker dag kommer Edies rynkiga fina händer hålla försiktigt om ett litet spädbarnshuvud.

Handens naglar är ett ställe där man kan få sina naglar fixade och dessutom lite lugn och ro i själen.



Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Tina

Fräscht och snyggt!:)



Känns bra va? :)

2010-04-22 @ 20:55:48
Postat av: elise

vad fin du blev, tänk oxå på att du sorider den värmen, känslan och närheten, det är lätt att ge tillnågon som är så mottaglig och oxå så generös som du är!!!!! Kram elise

2010-04-22 @ 22:52:22
Postat av: Gittan, Handens naglar!

Tack för den fina recensionen!

Det var ett rent nöje att ha dig och lilla Edie på vår salong.

Hoppas att det går bra att börja jobba igen efter så kort mammaledighet.

Varmt välkommen tillbaka igen!

2010-04-22 @ 23:03:33
URL: http://handensnaglar.se
Postat av: madde

vad snyggt det blev.kram

2010-04-23 @ 07:33:11
Postat av: Karin

Nä!Nu lägtar jag efter att få träffa Edie och givetvis dig också.Efter Felix konfirmation i maj hoppas jag att jag ska få till en Stockholmstur,blev ju inte av i höstas. Kram

2010-04-23 @ 10:57:22
Postat av: SingöEwa

Åh, vad fin du blev Kim! Såg du mitt sms igår? Stor kram till er!

2010-04-23 @ 11:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0