Godmorgon!

Hej på er denna lönefredag! Så här ser jag ut nyvaken.


Håller man upp huvudet syns inte dubbelhakan:-)

Ni kanske undrar hur det går med min träning och min viktminskning? Det går bra och mindre bra, kan man säga. Jag tränar i snitt tre gånger i veckan även om jag velat hinna med lite mer. För att kompensera det har vi köpt en crosstrainer som jag går loss på då och då. När det gäller vikten har det inte hänt mycket men det kommer väl. Jag ska vinna den kampen mot kroppen. Det får ta sin tid, det kommer bli bra även om det är psykologiskt jobbigt att inte få synliga resultat. Jag känner mig starkare, piggare och har bättre kondis och det är det som är hälsa, först och främst. SÄger jag tappert. Men inuti skriker det JAG VILL HA STORLEK 38 SÅ JAG KOMMER I MIN GARDEROB SOM JAG HADE INNAN HORMONKARUSELLEN DROG IGÅNG.

Igår gick jag på dansaerobics. HAHAHAHA, det skulle jag inte ha gjort. Jag var som en elefant i en porslinsbutik. Det var en ren katastrof, jag fick smita ut efter bara en kvart. När jag kom in satt det ett gäng tjejer på golvet i den stora salen. En annan stod och stretchade och det innan vi börjat. Herregud så ambitiöst, tänkte jag och log lite för mig själv. In kommer Fernando och sedan var det fullt ös. Jag hängde med i åtta takter. Sedan flaxade jag med armarna när de andra hukade sig, jag gick åt vänster när de andra gick åt höger och hur jag än koncentrerade mig så fattade jag ingenting. På riktigt. Jag sprang in i en ljushårig tjej gång på gång och de tio första gångerna log hon åt mig men sedan fick hon en stygg rynka i pannan och då fattade jag att det var dags att avvika. Så det gjorde jag. Jag flydde upp i det lilla gymmet där jag fick vara ifred. Från stora hallen hördes Fernandos glädjetjut och när jag stod och trampade på crosstrainern och svetten rann tröstade jag mig med att alla är barn i början. Det sved att jag inte kunde men skam den som ger sig. Har jag äntligen tagit mod till mig att börja träna så är väl lite sårad stolthet ingenting? På´t igen, nästa vecka tar jag nya tag med dansen.

Kommentarer
Postat av: malin

vad duktig du är :) du får tänka på att du bygger en massa muskler som väger...

2010-04-23 @ 09:27:58
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Biggan

Den typ av träning som du kör tar nog inte på vikten hur du än fösöker. Du bygger ju muskler och kondition. Vet inte hur mycket du lagt ner på kosten. Men knepet är ju mindre kalorier än man gör av med. Men som sagt. Du bygger ju dig. Så det du går ner i fett. Det går du upp i muskelmassa. Ska du minska i vikt så är det nog fetbränningsträning typ jogging eller spinning. Men sen är det ju så. Hur gärna du än vill. Kroppen förändras när man fått barn och blir äldre. 20-åringen kommer aldrig tbx. Så för det kroppsliga välmåendet är ju tyvärr inte vikten så hm viktig. För pump o blodomlopp och hjärnan så är ju den träningen du gör den allra allra bästa. Och tänk om vi kvinnor kunde gå ut och få var lite sunda,lite runda,fortfarande vackra OCH lyckliga. När Nicole Kidman var i Trollywood så skvallrade ju köksan där vad hon åt. Ett ägg och två sparrisar om dagen. Visst är hon snygg och vacker. Men till vilket pris och man undrar hur hon mår inuti. Du är skitduktig som sliter med träning och vaknätter. Men glöm aldrig att du är fin precis hur du ser ut. Du är värdefull för den du är. Mår du bra så gör kroppen det också. Så tycker jag. Men jag kan ju ha fel så det ryker. Var rädd om dig i allafall. Min idol kommer du alltid att vara i alla lägen. Inte för hur du ser ut eller ens sjunger utan för att du har gått den riktigt långa maskrosvägen och gjort det med bravur. Kram

2010-04-23 @ 14:55:52
URL: http://graamusen.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Hade gärna varit en liten fluga på väggen... ;) nåja är förmodligen inte ett uns bättre... Ha en härlig helg, kramar i massor

2010-04-23 @ 17:06:43
Postat av: jossan

Jag köpte en crosstrainer nu i vintras och står på den varannan dag i ca 40 min. Innan det har jag inte tränat något på flera år så jag tänkte att nu ska jag väl gå ner i vikt. Men nej då! Jag fick börja med viktväktarmat, har varit med förrut så jag vet hur mycket jag får äta. Då började det hända något och nu kan jag ha mina gamla jeans igen. Det jag har märkt efter min andra graviditet är att kroppen har förändrat sig, så även om jag väger lika mycket som innan så ser kroppen helt annorlunda ut. Vilket jag tycker är irriterande, men det är väl bara att vänja sig. I början tyckte jag att det var jättejobbigt att stå på crosstrainern, men nu går det bra och jag känner mig så bra efteråt.

Lycka till Kram

2010-04-23 @ 19:50:15
Postat av: Ankiepankie

Hej Kim!!!



Jag måste bara fråga en sak....

För en herrans massa år sen, typ säker 8-10, spelade du med Friends på Frimis i Örebro.

Min syster jobbade där och jag var grymt avundsjuk på henne som fick se er så många gånger.

En gång hade min syster på sig ett par byxor med, jag tror det var, leoparder på.

Du blev helt förälskad i dom byxorna och fick dom sen av min syster.

Är bara så grymt nyfiken, har du kvar dom, blev det ett favvoplagg som du hade mycket användning av??

Förstår om du inte minns men jag vara bara tvungen att chansa.....



Ha en bra dag tillsammans med din fina familj!!!!!



Kram kram A

2010-04-24 @ 08:12:12
Postat av: Åsa

Du är superduktig som tränar. Håller med de andra att det tar lite tid innan kroppen känner igen sig i träningen. Och faan vad modigt att gå på klass. På't igen bara. De som var där har också varit nybörjare en gång. Eller finns det en aerobics gen som gör att vissa bara fattar på en gång? :D

önskar dig en fantastisk lördag! Hoppas solen hittar er idag.

Puss & Kram

2010-04-24 @ 08:26:14
URL: http://javafaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0