Mitt i natten

Den trötta mamman somnade tio över åtta med sin lika trötta bebis i famnen. Klockan tolv var de båda vakna. Jättevakna!


Nu ligger vi här och tittar på nattlampan som ändrar färg, tränar oss på att räcka ut tungan och gnuggar näsorna mot varandra samtidigt som vi ser varandra i ögonen så gott det går. Bebislivet när det är som bäst. De här stunderna gör att man orkar med allt magknip, nattvak med ledsen bebis och sömnbrist.

Jag ska uppdatera er vad det gäller träningen:

Snö och isgata har gjort att promenaderna blivit lidande men jag har- tada!- lyckats gå på mamma- babypass förra tisdagen och torsdagen och igår.

Jag ska ta kort på kaoset vid tillfälle. Mammorna i gruppen är så fruktansvärt trevliga och det känns fantastiskt att kanske få sig en kompis. Jag är ju nyinflyttad i Tyresö och behöver verkligen få lite nya vänner. Det är svårt att knyta kontakter utan att framstå som helt desperat:-)

Nu ska vi försöka sova här. Edie är så pigg att hon sprattlar. Imorgon ska jag gå på lunch alldeles ensam. Edie ska hänga med Anders till Kärrtorp för att hämta storasyrrorna och sedan är det fotbollsträning i en timme. Medan jag i godan ro spatserar i ett köpcentrum och shoppar litegrann. Kaffelatte- mamma utan bebis, räknas det?



Kommentarer
Postat av: Mia

Du är mycket väl VÄRD varenda egen tid du kan få. Passa på och njut extra mycke idag av din latte på stan och hoppas du får en toppen trevlig dag :-)

//Mia.

2010-03-10 @ 07:04:30
URL: http://www.nogg.se/miapia73
Postat av: Anonym

Jag har nytt ip och bjuder på det ;-)

2010-03-10 @ 08:02:18
Postat av: Budda (Tina)

MEN vad flitigt.Vad säger "Edie" när du tränar?:)

2010-03-10 @ 19:50:11
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Parken Fia

Hej Kim!

Du vet att jag också är ny in flyttad i trollbäcken;)

Skriv en rad till min mail om du har lust kram Fia

2010-03-11 @ 18:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0