Vi då?

Jag var i Pressbyrån förut och noterade att tidningsställen är fulla med litteratur som riktar sig mot gravida och föräldrar. Tidningen Mama presenterar månad efter månad framgångsrika supermorsor, de arbetar, skurar, fejar och tar hand om barnen. Media är inte ensamma om att diskriminera.

Vi som är bonusföräldrar, vad finns det för oss? Vi syns inte även om vi nattar, tvättar, skurar, tröstar, lagar och lappar, lagar mat, läser läxor, tjatar och allt annat som hör ett familjeliv till. Varför räknas inte vi? Ingen bjuder in oss på utvecklingssamtal eller föräldramöten. Vi delar vårt liv och älskar våra bonusbarn så mycket som vi bara orkar.

Mitt liv förändrades totalt när jag fick tre barn med i familjepaket. Istället för drinkar och sena nätter blev det fredagsmys framför tvn och i glasen var det ett stilla glas rödvin eller cola. Jag älskar familjelivet men är så trött på att inte finnas till när det väl gäller.

Utan barn stannar Sverige, utan bonusföräldrar också.


Kommentarer
Postat av: V

Jag förstår hur du tänker och varför. Dock konstaterar jag att många artiklar vänder sig till just bonusföräldrarna.



Och vad det gäller föräldrarmöten är väl alla välkomna som omger barnet. The more the merrier, liksom. Men jag ska tänka på det i fortsättningen då jag bjuder in till samtal (iofs vänder jag m,ig alltid till h e l a omgivningen, eftersom jag arbetar med barn som ofta frekventerar nätverksmöten...)



Fortsätter att hålla mina tummar för dig.



Kram, V

2009-01-05 @ 02:22:57
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Isabel

De borde verkligen belysa det mer.....med en värld full av bonus-föräldrar.........

2009-01-07 @ 18:28:26
Postat av: Christina

Hejsan!

Så rätt du har ang styvföräldrar!

Jag är också det men till en styvdotter som mest önskar att hon fick ha pappa för sig själv.

2009-01-14 @ 11:37:17
URL: http://www.metrobloggen.se/chrisblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0