Äntligen!

Åh, vilken fin morgon jag fick! Anders snitchade med sig Edie ner i köket så fort hon pep till och jag kunde lugnt ligga kvar och dra mig. Sedan kom han in med en fin bricka med ett ljus på. På brickan låg ett fint paket och en syrenkvist från trädgården. Jag borde ha tagit en bild, känner jag nu. Hursomhelst, Edie hade fått en penna och lyckats kluddra ner ett par streck. Edies första teckning! Frukost på sängen fick jag också. I paketet låg ett par sprillans Rayban. Jag ska dra en repa i kvarteret med mina nya glajjor på.


Igår var vi på fest och vi hade barnvakt för första gången. Det finns inte många jag skulle anförtro min dotter, det kan jag säga. Men Annelie är en av dem. Precis när jag skulle ringa för att kolla läget hade hon skickat ett mms. Edie hade det så bra och jag kunde verkligen koppla av. Hur, jag undrar hur, återgäldar man en sådan sak? För mig handlar det egentligen inte så mycket om den lediga tiden utan om att min dotter har en vuxen i sitt liv som hon är trygg med. Den grejen, den känslan. Bottenlös tacksamhet och fördjupad vänskap, kanske.

Idag fyller min fina, charmiga dotter fem månader. Fem månader av total lycka.

Idag är det mors dag och jag är en av alla mammor som firas. På riktigt. Drömmen blev sann.

Grattis alla mammor därute!

Kommentarer
Postat av: Frida Jensen

Grattis på morsdag! Visst är det helt fantastiskt att man fått lyckan att få vara mamma?



Ha en riktigt bra dag. Jag firar även att jag blev mamma för första gången idag för 9 år sedan. Vår Linnéas födelsedag idag. <3

2010-05-30 @ 11:44:07
URL: http://fridajensen.wordpress.com
Postat av: Annelie

Guldklimpen är en fröjd att umgås med, inget man behöver återgälda.

2010-05-30 @ 14:25:53
Postat av: elise

från en mamma till en mamma, kram på morsdag och pussa på den lilla på hennes månadsdag. Jag har briljerat som laxe igen, på sonens begäran, har tillbringat morsdag med att fira sonens barnkalas - vad gör man inte!!!!! hälsa gänget, vi ses snart =)

2010-05-30 @ 18:06:05
Postat av: Budda

Grattis Kim på mors dag! Vad härligt det lät.



Jag har också blivit firad, mysigt.



Tankar från Tina

2010-05-30 @ 21:39:34
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: madde

grattis på mors dag.ja du visst är det härligt.kram <3

2010-05-30 @ 22:05:53
Postat av: Anna

Hej Kim,

måste bara säga att du skriver väldigt bra. Jag känner igen mig mycket i din resa om att skaffa barn...har nu en snart 5-månaders liten tjej :) Lycka! och jag brukar oxå befinna mig ute på underbara Singö :)



Kramar!



2010-05-31 @ 19:47:27
Postat av: Jannice

Lycka och kärlek!!!

2010-06-01 @ 22:09:37
URL: http://jannices.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0