Till er som läser min blogg

Idag är Edie en månad och vi har haft festmiddag. Barnen drack läsk och till efterrätt gjorde vi persikohalvor med smält After- Eight och vispad grädde. Så gott! Med lite sömn  och en helt ny livssituation blir man verkligen lite extra skör.


Ni ska veta att jag verkligen njuter av era kommentarer. När nätternas minuter segar sig fram går jag in och läser och det stärker mig. Det känns som om det finns människor runt om i landet som håller på mig, som vet att jag kan det här och om ni bara visste hur jag uppskattar det. Ni gör det lättare att orka. Man behöver verkligen inte alltid hålla med mig. Kritik kan jag ta men inte personliga påhopp och hittills har alla varit snälla. Tack så hemskt mycket för att ni finns och gör min tid som nybliven mamma lite lättare. För det gör ni verkligen.

Jag ska skärpa mig med att skriva på era bloggar, ni som anger adressen. Jag läser mycket mer än vad ni tror. Nu ska jag återgälda er vänlighet.


Jag vill bara påminna om min mailadress ifall någon har lust att skriva en rad: [email protected]

Ha en trevlig kväll allihop!



Just nu i soffan: Robinson och systermys.
Från vänster: Jonna, Edie, Lisen


Kommentarer
Postat av: Budda

Du skriver så fina inlägg Kim, jag läser dina ord men kommenterar inte så ofta.



Jag har efter sju sorger och åtta bdrövelser två barn i livet och njuter av dem. Tänk att jag får uppleva detta kan jag fortfarande tänka. :)



Grattis Edie på en-månads-dagen från ´Tant Tina´:)

2010-01-27 @ 20:54:45
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: elise

Chiiises, en sån fin trio i tjejer!!!!!!Kramar från oss i munkis!!!

2010-01-27 @ 20:56:42
Postat av: Anonym

ljuvlig baby....

jag får vänta på barnbarn...förhoppningsvis

nätter som man gråter och ser allt i svart

så ser man en sån här bild och hjärtat blir varmt

vad är vackrare....

vår son var 2 år när han sov sin första natt

men när jag ser tillbaka på foton på honom ser jag en underbar tid...nu efteråt....inte då

försök få lite egen sovtid ibland

då laddar man...vem säger att man måste vara en supermorsa...det ångrar jag nu

vilka fina storasystrar...

2010-01-27 @ 21:52:57
Postat av: isabel

härligt med en soffa full av små tjejer!!:-)



Jag ska sova m mina....



Det är ett tips (igen) förläng sängen.....

Så kan man gosa m barnen i åratal, vi har en säng på 3, 20 m nu:-)



2010-01-27 @ 22:48:55
Postat av: Frida

Å vilken mysig bild på tjejerna! Tänk vad de ska vara glada i varandra. Lillasyster har två stora systrar att se upp till och de har en liten att mysa med och avguda. :)

2010-01-28 @ 07:37:23
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Frida

Å vilken mysig bild på tjejerna! Tänk vad de ska vara glada i varandra. Lillasyster har två stora systrar att se upp till och de har en liten att mysa med och avguda. :)

2010-01-28 @ 07:38:07
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Åsa

Grattis till Edie som fyller 1 månad. Och grattis till dig Kim som varit mamma i 1 månad! Vilken grej!

Och du....DU ÄR BRA!! Ingen vet hur man gör förrän man fått en egen! Och man har en massa år på sig att göra rätt och fel (om det nu finns några).



Fin bild! Det är de här bilderna man ska stoppa undan i hjärtat och ta fram när det är jobbigt!



Stor kram!

2010-01-28 @ 09:24:31
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: ewa

2010-01-28 @ 11:52:33
Postat av: Ewa

Så synd att vi inte bor nära varandra! Ddå hade jag promenerat med Edie och vovvarna och du hade kunnat ligga och snussa :o) Hoppas vi ses snart! Hälsa alla

2010-01-28 @ 11:55:44
Postat av: Eva-Lotta

Mina barn har aldrig sovit,inte på dagarna och inte på nätterna.Ändå har jag skaffat tre stycken...herregud..4 år mellan dom...jag sov inte på minst 12 år.Nu efteråt fattar jag inte att vi orkade,vi var sinnessjukt trötta.Nu är yngsta 18 år och man sover fortfarande med 1 öga,man lyssnar,åker och hämtar mitt i natten...det känns som man får sova i graven:)

2010-01-28 @ 12:10:12
Postat av: elise

kan inte fatta att lilltjejen är en hel månad redan - hur gick det till?????? Åh, vad roligt!!! Blev bara så glad när jag kom på det, kram till er!!! familjen munkis

2010-01-28 @ 20:04:51
Postat av: annie

fina Kim ! e så glad för din skull. att äntligen fått en liten bebbe !! Har precis läst din bok för andra gången och ja , jag är lika tagen denna gång. speciellt en del i boken gör att jag gråter floder. Vill bara krama dig : )) Kram fr Annie

2010-01-28 @ 20:20:46
URL: http://johanssonsflickor.blogspot.com
Postat av: systerA

Åh så mysigt! Vilken fin bild. Lillsurpan ser ut att ha det SÅ bra. Hoppas du kan sova lite på dagen när Edie sover. En månad redan, tiden rusar verkligen. Min son är 4½ (5 i juni)och jag förstår verkligen inte hur det gick till skratt. Stor kille liksom!



Stor kram och jag önskar dig en skön helg!



/ Andrea

2010-01-29 @ 08:52:45
URL: http://davidsmamma.blogspot.com
Postat av: V

Just så. Precis där befann jag mig, där du är nu. Jag skrev ur hjärtat upphöjd av nya/gamla vänner i periferin.

jag tror att nätet fungerar som en livlina för många bebismammor som söker andra röster i röriga nätter.



Hon är en månad, lilla fröken. Otroligt.



Grattis till dig, till Er. Den magiska gränsen är vid tre månader (med tvillingar kickar den in två månader senare. När du är där kommer du att förstå vad jag menar ;)



Stor Kram, Vicktoria

2010-01-29 @ 09:05:39
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag har följt dig ganska länge, även innan bloggen via tidningar och media. Man ska inte tro på allt de skriver och det har jag nog aldrig riktigt gjort heller. Efter ett tag tystnade det om dig så jag sprudlade verkligen av lycka när jag hittade din blogg, strax efter den startat.

Nu tappade jag tråden... Det jag skulle säga var att jag följt dig länge och kommer fortsätta göra det så länge jag och alla andra får.



Grattis till en månad med lilla Edie! Hon är verkligen jättesöt!



Kram Jeanette

2010-01-29 @ 17:52:23
URL: http://intesomdom.blogspot.com
Postat av: C

Din blogg är bäst Kim!! =) =)



Grattis till Edie i efterskott på en månadsdagen :):)



2010-01-29 @ 20:49:25
Postat av: Anna (Karlstad)

Det är klart att vi håller på dig =) Det är jättemysigt att kika in här o kolla läget. Det är kul att du vill dela med dig lite av din vardag!



Kram

Anna

2010-01-30 @ 10:38:27
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: M

Hej Kim! Vilken go liten tjeja ni har! Det ÄR jobbigt med vaknätter....jag brukade ha som ett mantra jag upprepade för mig själv gång på gång under endlösa vaknätter med två av mina tre barn (som vaknade mellan 5-8 ggr VARJE natt tills de var ca 2 år!!).."Se det ur ett längre perspektiv...se det ur ett längre perspektiv...se det..."osv. Det hjälper inte mot tappat minne, svårigheter att fokusera, och gråtattacker pga olidlig trötthet, men det hjälper på det sätt att man förhoppningsvis påminner sig själv om att när de är 10 år kan man se tillbaka på dessa nätter med till och med ett litet leende, eftersom det är så starkt förknippat med det käraste man har. Dessutom är ju lilla Edie bara en månad och det är ju högst naturligt att vara vaken på nätterna när man är så gammal....;-) vi får hålla tummen för att hon inom ett par månader har börjat få lite andra rutiner..som är lite snällare mot mor och far;-)Ha det gott!/M

2010-01-30 @ 13:11:27
Postat av: Carro

Exakt så där ser det ut hemma hos oss också, fast vi har ingen gosig bebis, bara en gosig katt..

2010-02-03 @ 21:38:29
URL: http://viparosendal.blogg.se/
Postat av: Marie

Grattis till den fina babyn , hon är väldigt söt, och vilket fint namn hon har fått, läser din blogg ofta och har läst din bok, den var väldigt bra, intressant och berörde mig djupt, känner igen mig i mycket av det du skriver. Kram...

2010-02-05 @ 21:23:22
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0