I mitt kök, tisdag kväll.

Kolla, ser det inte fridfullt ut? (Om än lite stökigt)




I barnvagnen sover Edie sin allra bästa sömn. Den är högst tillfällig och kan ta slut närsomhelst. På bordet står en kanna nybryggt te och en burk honung. Tjejerna och Anders kollar på Mästarnas mästare. Hampus slår precis igen dörren efter att ha varit ute med hundarna. Just nu kan livet inte bli så mycket bättre, faktiskt. Så många år jag trodde mig veta hur mycket jag saknade barn. Jag hade ingen aning. Livet är skonsamt på så sätt. Hade jag vetat exakt hur fantastiskt det är att få barn skulle jag ha sörjt så mycket mer.

Jag har en vän som inte vill ha barn. Hon vill verkligen inte ha barn. Det är ovanligt för en kvinna i fyrtioårsåldern och hon berättar ofta om hur provocerade folk blir och hur hon måste värja sig från alltför personliga frågor. Det är ett fritt val och jag vill att ni ska veta att jag inte kan lägga någon värdering i hur andra lever sina liv. Eller vad andra drömmer om. Det står var och en fritt.

Jag vet iallafall att min dröm blivit sann. Jag är så himla tacksam för det.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vilken trivsam blogg du har. Oj om du tycker att det där är stökigt då vet jag inte vad man ska kalla mitt hem just nu ;) Här är det stökigt så det förslår just nu, men jag ids inte städa just nu, sitter hellre här framför datorn.

2010-01-12 @ 20:21:38
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anna (Karlstad)

Ja, det är konstigt det där - att folk inte förstår att vi tycker olika om det där med att skaffa barn... Är glad för att du har fått din lilla drömtjej i alla fall! Det ser verkligen fridfullt ut i ert kök =)

Kram

2010-01-12 @ 20:37:22
URL: http://limelight.blogg.se/
Postat av: Sandra

vad fint kök tycker inte de är stökigt.

vart har du köpt de stolarna tycker de är fina :)

2010-01-12 @ 22:04:39
URL: http://guccigirlonline.blogg.se/
Postat av: Erika

Tycker att det är upp till var och en att skaffa barn. Själv ville jag bara ha 1 barn och när folk fråga om vi inte skulle skaffa en till (Flisan var typ 1 v gammal)så sa jag nej. Det kunde folk inte förstå. Efter 5 år ändrade jag mig och nu har vi 2 barn och det är alldeles lagom.



2010-01-12 @ 22:09:19
URL: http://erikas.godisgris.se
Postat av: elise

och vi är så glada för din/er skull!!!!! Det var värt varenda ögonblick av väntan - men det vet man ju inte heller förrän man är där och det hade inte hjälpt att säga det till dig heller. Jag blir varm i hela kroppen när jag tänker på din/er lycka. Det är så roligt att allt gick bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-12 @ 22:15:57
Postat av: Åsa

Vad fint det är hos dig.

Känns varmt och ombonat.



Önskar dig en härlig onsdag!



kram

2010-01-13 @ 11:14:53
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: Elin

Var det inte en vit vagn ni skulle ha från cresent? Denna ser ju super gullig ut med det rosa! :)

2010-01-13 @ 15:44:58
Postat av: Budda

Hej Kim och Edie!

Sitter med tårar i ögonen. Så fint du skriver (men det vet jag sedan tidigare). :)



Kram från Tina ,söderöver

2010-01-15 @ 21:57:12
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0