Spy, kiss och whitetrash- Kim

De första veckorna av Edies levnad bytte jag kläder på henne så fort hon spottade ut lite bröstmjölk. Tvättberget växte och växte. Jag vek små pyttebodies på löpande band. Mina egna kläder var klanderfria och vid minsta fläck sprang jag upp i garderoben för att byta kläder på mig själv. Jag skulle fanimej inte bli en småbarnsmamma med skitiga kläder och flottigt hår.

HA HA HA HA.

I natt har Edie haft spyfest, kissfest och bajsfest och jag var inbjuden. Hurra. Vid tretiden när jag ammade henne kom en spya upp och landade på lakanet. Vad gjorde jag? Jo, jag lade en handduk över och vi somnade om. Orkade inte väcka Anders och den supertrötta terrorbebisen för att göra rent. I morse tittade Edie på mig, log och spydde igen.

Just nu sitter jag i ett par sunkiga kärringtofflor, oborstat hår, Anders för stora joggingbyxor med spyfläckar på och en blå t-shirt med texten "Markbygg" på ryggen.

Jag har gett upp, blev en av dem.

Men.....

Edie sover och det är det enda som räknas.

/ White Trash- Kim


By the way: Ett par dagar innan kejsarsnittet var jag på Ikea i joggingbyxor. Jag som SVOR på att aldrig visa mig utanför dörren i sådana kläder. Kanske började förfallet till och med innan Edie kom.


Kommentarer
Postat av: Åsa-gåsa

Det är ju precis så det är! En nöjd/sovande bebis är ju allt som räknas. Huruvida man går på IKEA i mysbyxor eller ej, så tycker jag att man är förlåten när man är höggravid. Hur stor är orken och framför allt, hur road är man av att klä upp sej?

2010-02-16 @ 09:27:46
Postat av: Maggie

Välkommen till White trash-landet gumman, visst är det underbart. Kram Maggie.

2010-02-16 @ 10:24:06
Postat av: elise

grym illustration - skall jag medge att det hänger kvar...i alla fall ännu... här hos mig...igår hade jag varken kammat mig eller klättmig "fint" - vad är viktigt lixom? Att vara hemma med sin prins/prinsessa och ha det gött, eller vara tipptopp??? Vi hade en kalasdag, men rätt vardet var så svischade jag förbi spegeln o tänkte - vem är det??? =)

2010-02-16 @ 11:15:22
Postat av: Annelie

E brukar garva läppen av sig åt min städoutfit; joggingbrallor uppdragna till tuttarna och en för kort tröja som visar alltihopa. Så du är i gott sällskap.

2010-02-16 @ 11:19:10
Postat av: Mikaela

håller med alla föregående talare!

VÄLKOMMEN IN I GÄNGET ;o)

2010-02-16 @ 11:28:57
URL: http://fruginsby.blogg.se/
Postat av: Budda

skratt

2010-02-16 @ 17:43:33
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0