Skrikpartaj i Tyresö

Är det så att bebisar skriker trots att allt är bra eller vad är det frågan om? Jag begriper ingenting. Kollar igenom listan i huvudet: Ätit, check! Sovit, check! Torr blöja, check! Vill vara nära, check! Nappen, check! ÄNDÅ skriker Edie. Då får jag känslan av att jag inte förstår henne och det hon vill säga inte går fram= 100 terapitimmar som vuxen. Jag gör mitt bästa men det verkar inte räcka alltid. Suck!

Idag har jag varit hos min barnmorska på efterkontroll. Allt såg bra ut, tack gode gud. Hur häftigt är inte organet livmoder som bara två månader efter förlossningen dragit ihop sig till en valnöt, typ? Snacka om att det är coolt att vara kvinna. Om man bortser från mens och PMS, vill säga.

Ikväll tänker jag gå och lägga mig tidigt. Imorgon bitti ska vi titta på en skola här i Tyresö som har fotbollsinriktning. Tjejerna vill gärna ha fotboll på schemat och vi är inte dem som säger nej. Jag gillar lagandan och värdegrunden som finns i ett sunt fotbollslag och det är coolt att kunna kombinera skola och hobby.

Kvart över tio imorgon ska jag och Edie på Mamma- Baby gym. Hur ska det gå? En hel armé fullt av snygga, vältränade mammor med sina perfekta barn som ligger tysta och tindrar med ögonen hela passet och så jag och Edie. En fläskis och en gaphals. Nu ska Tyresö Gym få bekänna färg, sanna mina ord. Återkommer med detaljer imorgon.

Nu ska jag krypa upp bredvid min man och dricka te och njuta av att Edie tacklat av, tillfälligt. Han är i sitt esse nu när det är OS men eftersom det inte tillhör vanligheterna nuförtiden att jag vill gosa sliter han sig nog för att ge mig en kram eller två. Annars dödar jag honom, helt enkelt.

Trevlig kväll!!


Kommentarer
Postat av: systerA

Jomenvisst du, ALLA andra bebbar kommer tindra och alla mammor är sååå fit for fight så du anar inte... ;)



Bebisar skriker, inte kommer hon behöva 100 terapitimmar din knasfia! Hur ska hon annars kunna tala om för DIG att du är världens bästa mamma?



Kram på dig / Andrea



p.s ett tips som kan rädda vardagpusslet: middagsfrid.se eller linasmatkasse.se

2010-02-24 @ 21:50:46
URL: http://davidsmamma.blogspot.com
Postat av: Linda

Go kväll.



Hoppas tekoppen smakade och att kramen värmde:)



Vill bara säga att jag gillar din blogg trots att jag inte är mamma utan en helt vanlig singetjej. du skriver rakt på sak utan krusiduller. Lycka till med träningen!!!

2010-02-24 @ 23:23:44
Postat av: malin

Eventuellt ska jag till Uppsala den 9 mars och tänkte kanske hälsa på den 10 över dagen. Skulle det passa? kram m

2010-02-25 @ 00:49:48
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej igen!

Mina tvillingar skrek jämt. Jag hade alltid minst en vaken och då gråtandes. Började alltid vid ca 16:00 och höll sedan på fram till ca 22-23:00

jag frågade också barnläkaren varför de skriker hela tiden... Speciellt tjejen. Fick bara till svar att det är hennes personlighet. Vissa barn är bara sådana. Alltså så lyckades jag få två bebisar samtidig och som dessutom aldrig sov och grät mycket. Jag tror de börja sova hela natten då de var 2 1/2 år.

Det är lätt att känna sig misslyckad som förälder. Man undrar vad man gör för fel. Nu när de är 8 år får jag inte upp de på morgonen:) jag tror att tack vare att det var så tufft så blev vi så sammansvetsade. Du vet... Genom den största smärta föds den största kärleken.

2010-02-25 @ 02:35:03
Postat av: Biggan

Det enda råd den här fembarnsmamman kan ge är att kolla med b.v.c så att det inte är kolik. Då finns numera bra medikament. Annars gäller det ju att verkligen vara två om babysen när skrikfesterna sätter in. Min gubbe och jag tog varannan natt när det var som värst. Även om han skulle upp och jobba. Det gör underverk att veta att man har en natt att sova på. Men då gäller det ju att man har ett rum dit barnskriket inte når. Man älskar dem tills man blir tokig. Men lik förbannat blir man trött. Så är det bara. Mitt i allt tycker man ju synd om dem också. Man vill ju hjälpa. Våga fråga på b.v.c. Det är det de är till för. Kram

2010-02-25 @ 04:18:42
URL: http://graamusen.blogspot.com
Postat av: madde

överlevde mannen eller???kram

2010-02-25 @ 08:25:27
Postat av: elise

hej där... det är inte lätt...särskilt med en mamma som (likt mig) vänder och vrir på allt.....

Jag tänker att hon har magknip??? Jag gjorde avkok på fänkålsfrön - lade ca 10-15 frön i 5-6dl vatten, kokade upp, lät det stå o dra, därefter silade jag dem och hade det i en tillbringare i kylen. Jag gav samuel en liten tesked (bra att öva med skeden) Varje dag och det skall ha samma effekt som Minifom. Han pruttade och mös och glufsade tutte, men jag tror att detta hjälpte. Be om hjälp om du tycker att det är jobbigt, men vanligt är ju knip och kolik o så. (googla på det om du vill - men samuel är nog ett "litet" exempel på att det fungerar!!!)

Kram elise

KRAMAR!!!!! Från munkedal

2010-02-25 @ 08:27:56
Postat av: isabel

Känner igen mig i allt.....



Minns särskilt en gånbg då jag fick panik på en buss...o då skulle jag absolut amma där på bussen...



och sedan när jag klev av inser jag att jag glömt att dra ner tröjan....



De där första veckorna är helt galna:-)

2010-02-25 @ 09:17:29
Postat av: Josefina

Ja, ibland fattar man inte varför det skriks och det gör så ont i mammahjärtat... En sak som funkar ibland på Stina (fyra månader gammal) är att hon ligger i knät framför en och så masserar man lätt under hennes små fötter, ibland alltså, då blir hon helt lugn :)

2010-02-25 @ 10:35:01
URL: http://halksocka.blogspot.com/
Postat av: ramona

tjingeling... :)) jadu sånna där knoddar kan nog skrika dom.... kanske det är lite knip magen...(har du ätit nått hon inte gillar ;))?eller så vill hon bara meddela att hon finns till :) Dom är bra på det, min lilla prutt var väldigt snäll så jag ska inte klaga...

Men lite knip hade han så jag gav han lite droppar som finns att köpa på apoteket.

Lovar jag skickar över en torsk om jag får på nätet ;)

2010-02-25 @ 13:46:36
URL: http://nordbergromlin.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hej.



Jag fick en son i sep. ( vi träffades i Tyresö C för kanske 1½ vecka sen på Ecpresso house, min son väckte nästan din dotter där hon sov så fint)Men Han skrek från dag ett. Och alla i min omgiving sa att "barn skriker" vad hade du väntat dig typ. Men till slut när han va nästan två månader så pratade jag med min BVC tjej om kolik, Hon skickade mig till en läkare. och jajamensan, han hade kolik och på det så var (är) han ett krävande barn som läkaren själv beskrev de hela. Min son skrek under hela läkarbesöket så vi fick vår röst hörd ;). Jag prövade faktiskt akupunktur och det funka. och på det så har vi givit honom semper droppar tills han va 4 månader och ibland aniste. i msk anis och två dl vatten koka upp sen svalna, sila bort anis å ge en sked innan varje måltid. Men som sagt du komemr få 100 tips å kanske 1, 2 om du har tur fungerar på din lilla tjej. Lycka till!!

2010-02-25 @ 14:15:54
Postat av: Mari

När jag läser din blogg o ser hur min dotter haft det med sömnen det senaste året (hon har en ettåring o väntar nu sin andra) så klagar jag aldrig på de nätter jag inte kan sova.

Kan inte fatta att jag överlevde när barnen var små o gubben jobbade. Fick 4 barn inom 5 år o visst var det tufft ..speciellt när förkylnigar o magsjuka hälsade på. Men jag överlevde o idag är jag så tacksam att jag välsignats med 4 underbara ungar (vuxna nu då) och två barnbarn (tredje på väg).

Det är inte lätt alla gånger att vara förälder till små eller stora barn men i slutändan får man alltid tillbaka allt man ger =)

Kram till dig Kim o din fina dotter !/ Mari Ps jag tror du är en toppenmamma, operfekt men med överflöd av kärlek ;)

2010-02-25 @ 14:28:42
URL: http://mari.burstrom.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0