Pissig dag- totalhaveri

Det blev ingen träning i morse- sömnbristen tog ut sin rätt. Efter mötet på skolan, som för övrigt verkade jättebra, var jag så trött att marken gungade. Jag prioriterade att sova. Rätt eller fel? I min värld är det ändå så att jag är hellre lite rund och pigg än vältränad och dödstrött. Imorgon tar vi nya tag. ( Jag har dåligt samvete, det har jag)
Ikväll vill jag stänga in min i tvättstugan och vika tvätt. Edie har växt ur storlek 50 och där hade vi köpt och fått så mycket kläder att man inte behövde tvätta så ofta. Nu när hon har 56 är det skralt på kädfronten, det kan jag säga. Så det blir till att tvätta ofta tills dess att hon kan ha 62 som vi har shitloads av.
Fick reda på att en, i mitt tycke, mycket charmerande man är ett svin när han tror att ingen hör och micken är av. Han jobbar inom media. Varför är det ofta de mest charmiga som är de största svinen? Som om det måste finnas en plus och en minuspol, på något sätt. Varför lönar det sig inte att vara en av de tysta, sjyssta killarna? De som skulle ta i en som om man var gjord av glas och faktiskt komma ihåg ens födelsedag utan att man behövde påminna. Som inte stod längst fram i baren och busvisslade på uppmärksamhet utan faktiskt väntade på sin tur för han var uppfostrad så. Vad händer med de snälla killarna som har vett på att behandla alla med respekt? Tänk att det tog mig nästan trettio år att komma på att det är de snälla, omtänksamma killarna som är vinnarna. Det är de man håller i när åskan går (eller vattnet). Anders är definitivt inte den gapiga typen. Det är jag vansinnigt glad för. Många tycker att jag är ganska gapig, dock. Då ska de träffa en viss Edie Löwstedt. Den damen går inte av för hackor, hon.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker verkligen inte du ska ha dåligt samvete för att du inte tränat idag. Du måste tänka på att du är nybliven mamma, man kan inte orka allt då. De flesta som jag känner som har fått barn, har gått ner i vikt ändå, även om de inte har tränat som tokiga. Självklart ska du fortsätta träna, då träning gör att man mår bättre, men ta inte ut dig totalt. För att må bra, så behöver man även vila och sova och äta bra ..och kärlek såklart. :) Så tänk på att ta hand om dig själv på den fronten också och försök hitta en bra balans mellan alla dessa saker, så ska du se att du kommer bli en riktigt välmående och glad mamma. :)



Kram.

2010-02-25 @ 19:45:26
Postat av: Anna

Och det där du skriver om, att vissa "charmerande män" faktiskt är svin ..det är verkligen jättetrist. Man blir så ledsen och känner sig så sviken när man upptäcker en sådan sak också. Det blir väl ganska påtagligt också när man ser på personer som jobbar inom media (absolut tv), man kan lätt för en bild av en person som charmig och trevlig, och sedan kan det visa sig att det inte stämmer alls.

Min förra sambo (nuvarande vän), jobbade tidigare med just tv ..och gör det stundvis nu med, och han har berättat om, iallafall minst en, man som verkligen är riktigt svining privat. Han berättade faktiskt om just en sådan sak för ett tag sedan, minns jag nu, och jag blev faktiskt riktigt riktigt förvånad när jag hörde detta. För just denna killen (mannen) är nog en riktig tjejfavorit i tv-rutan.



Men som du skriver ..det är de snälla omtänksamma killarna som är vinnarna. Min gamla pojkvän är fortfarande dröm-mannen i mitt liv, han är så otroligt go, omtänksam och snäll. Vi tycker om varandra massor fortfarande, men är nu bara vänner. Jag mådde inte så bra, psykiskt, när jag träffade honom, så vi hade en tung tid tillsammans. Men det känns stabilare nu och vi försöker sakta men säkert umgås mer och mer ..kanske kan vi lyckas hitta tillbaks till varandra igen. Jag hoppas verkligen det.



Tack för en fantastisk blogg Kim!!

2010-02-25 @ 19:58:29
Postat av: Annelie Kölbel

Tycker nog att du gjorde rätt i som struntade i träningen.. det kommer fler dagar som inte är lika pissiga & då orkar man träna.. sömn BÖR prioriteras när man har småbarn.. Med min stora tjej gick jag ofta och la mig när hon sov på dagarna.. av någon anledning får jag inte till det nu med Stina.. :( Jag håller sååååå med dig vad det gäller killarna.. det tog mig typ 30 år oxå och inse det.. min Ragge är den snällaste & omtänksammaste som finns.. KÄRLEK!!!!

2010-02-25 @ 20:12:12
Postat av: sandra

Kim, kim,kim...

inte hoppa över träningen... Inte bra... :-)

Hoppas du har det bra.

2010-02-25 @ 20:57:35
URL: http://sandracardemyr.blogspot.com
Postat av: Budda (Tina)

Stäng av det dåliga samvetet bums. Vila och återhämtning Kim. Vila och återhämtning.

Du är ny med träning och vila är inte fel emellan, eller hur?



Det kommer fler dagar.

Tankar från Tina

2010-02-25 @ 21:16:01
URL: http://www.budda.bloggplatsen.se
Postat av: Isabel

Du fick barn nyss....är det någon gång i livet du ska strunta i träning så är det nu!! Snart är snön borta o du kan ta promenader..........det räcker långt. diabetesen o fetman kommer inte dyka upp inom det närmsta året....säkert. Ta det lungt.....gosa m Edie, softa, skit i allt. Försök att äta nyttigt istället....o träna så mkt du orkar.

2010-02-26 @ 22:11:52
Postat av: systerA

Släpp omedelbums det dåliga samvetet. Puts väck borta! Hur hade det sett ut om du gått till träningen trött och orkeslös? Nä helt rätt valt av dig. Sömn är definitivt mycket viktigare än att träna just nu.



Kram Andrea

2010-02-27 @ 19:38:46
URL: http://davidsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0