Sovmorgon

Som jag har sovit i natt! Hurra! Jag har bara behövt gå på toa två gånger och det känns underbart. Nu ligger jag i soffan med en filt över mig, tvn surrar i bakgrunden och jag läser tidningarna på internet. Två kokta ägg, ett stort glas oboy och en hink med te blev frukosten idag. Hundarna då, tänker ni, vad gör dom? Jo, det ska jag säga er, de ligger i dubbelsängen en våning upp och sover. Fortfarande. Ziggy har ett sjätte sinne när det gäller regn och dåligt väder. Han känner av att det är pissväder, slår en knut på snoppen och fortsätter sova.

Jag lämnade in bilen på verkstad för att kolla så den går igenom besiktningen den 25:e. Vi tänkte att vi skulle vara lite förutseende denna gång. Vad händer? Spindelleden är sönder, bromsskivor och något mer och vips så kostade det nästan 9000 kr. I slutet på november när CSN skall betalas, el och tele, och dessutom ska vi flytta. Sedan är det jul och ny bebis på ingång. Hurra för ekonomin! Not.

Idag ska jag bara njuta av ensamheten/avskildheten. Den är inte skrämmande när det bara handlar om ett par timmar. Annars avskyr jag att känna mig ensam. Det gör jag inte idag. Igår delade jag ut pengar och det tar en massa energi och den behöver tankas på så det ska jag göra idag. Bara vara. Och klappa på magen och kanske vika om bebisens kläder. Av längtan. Av kärlek.

Nu rullar magen fram och tillbaka. Det är min nya hobby: att ligga och titta på magens rörelser. När jag blev gravid så tyckte jag att det verkade läskigt att ha någon som rör sig i magen. Anders sa att jag skulle växa in i det. Han hade helt rätt. Rörelser i magen skvallrar om att allt är bra och drömmen är på väg att slå in.

Stor kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0