Jag ser förjävlig ut.

Hasar omkring i nyinköpta tanttofflor. Ryggen skall skonas med hjälp av svikt, är det tänkt. Eftersom det känns obehagligt med en massa kläder drog jag på mig en solklänning från i somras.

Passerade spegeln och vad fick jag se?



Jag ser för fan ut som trollmorsan i Trolltyg i tomteskogen! Hängbröst och jättemage.

Var hos barnmorskan idag och hade gått upp 4 kilo på en och en halv månad så nu är det jaq som har godis-, glass-, kak-, söt- förbud ett bra tag. Jag tycker inte att jag har svullat. Jag försökte sälja in att bebisen kanske väger en åtta- nio kilo men barnmorskan såg skeptisk ut.

Dessutom har jag ont i knäna, ljumsklarna och i vänsterarmen efter den andra vaccinsprutan idag. Tyvärr lär jag bara få ondare. Roligt.

Vad tror ni om att få  mig på gott humör? Anyone? FÖR JUST NU ÄR DET INTE ROLIGT.


Kommentarer
Postat av: isabel

vattengravidjympa?

2009-11-04 @ 21:25:08
Postat av: V

Det är snart över. Och du kommer att behöva varenda kilo.

Bebisar har en tendens att äta upp en.



Kram, V

2009-11-06 @ 00:03:37
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: M

2009-11-06 @ 07:06:24
Postat av: M

Jag tycker att du är fin ändå. Om jag hade varit lika snygg som trollmorsan där när jag var gravid hade jag varit nöjd....... :D

2009-11-06 @ 07:08:38
URL: http://subcutant.blogg.se/
Postat av: kim

Åh, vad ni är snälla. Tack!

2009-11-06 @ 10:00:19
Postat av: isabel

Det där med gympan ser inte snällt ut inser jag...jag menar alltså i en varmvattenbassäng.



Jag gick på Feelgood/Grev Tureg men tror de har det På "Hela kroppen" vid Björns trädgård /Söder också.



Man får liksom studsa o mjuka upp sig lite:-)

2009-11-06 @ 12:41:37
Postat av: Camilla

Kände samma som du när jag väntade barn...

Men när man väl har dom små liven i sin famn är allt borta och man är bara lycklig, då ser man tillbaka på sig själv som en hjältinna som stått ut med alla dessa förändringar ens kropp går igenom... Vi är ju unika, tycker du är fin gravid på de bilder jag sett... Njut av det om du kan och jo du får leva i mysbyxor och tofflor... Du är fin som du är med bebis i magen...

2009-11-07 @ 10:26:20
Postat av: Annika Knober

;) Jag gick upp nästan 30 kg när jag var gravid...det blev ju inte heller bättre av att det lilla knyttet kom 3 veckor "för sent" - vilket innebar 3 veckor i soffa eller säng...med godis och filmer...pust! När min barnmorska tittade snett på mig, rynkade jag näsan, knyckte på nacken och sa att det "är bara vatten"...yeah right! :) Ha en skön lördag!

2009-11-07 @ 11:58:49
URL: http://annikaknober.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha ha ha, jag tycker nog att din mamma är mer lik trollmorsan än du!

2009-11-26 @ 20:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0