60 dagar till BF

I mitt vardagsrum står en vit vagn.



I den ska mitt barn ligga. Sova, skrika, vaggas till sömns av en sömnig mamma som knappt kan sätta fötterna framför sig av utmattning. Av en pappa som har handlaget inne och som vet att ett barn inte kan dö så fort det får en gnutta feber eller en röd prick i hårbotten.

Jag låter händerna fingra över handtaget. Det är mjukt och känns som skumgummi. Låtsas vagga ett övertrött barn genom att försiktigt skjuta vagnen över golvet, fram och tillbaka. Det känns ovant. Jag känner mig lite löjlig och blir generad. Anders ligger i soffan och tittar på tv. För honom verkar mitt beteende helt normalt.

Kanske har jag mitt försvar ända upp till himlen. Det skulle inte förvåna mig om någon plötsligt tog en nål och stack mig rakt i magen och pyyyysss, all luft går ur och ingen bebis finns. Sparkarna var påhittade och barnmorskan en fantasi. För kan det verkligen vara så? Kan det verkligen vara min och Anders tur att få något så fint? Som är oss båda två. Ett riktigt barn med personnummer och kläder som bara passar på en bebis. Som har en egen säng och som jag blir mamma till, jordens mittpunkt för en ny person.

I mitt vardagsrum står en vit vagn som ett löfte.

Måtte allt gå bra.



Kommentarer
Postat av: Susann

Så fin vagn! Vi var inne på den också men vart en vit o svart tillslut, men även det en Emmaljunga. Precis som du kunde jag inte låta bli att pilla o test köra den i vardagsrummet. Kommer ihåg känslan att bädda den o undrade vem som skulle komma att ligga i den...Tänkte då att ser grannarna mig tror dom jag är helt galen. Men har man väntat o längtat så många år efter ett litet barn att älska o skämma bort med ens kärlek, ja då är det svårt att låta bli :) Å vad jag är sugen på en till liten, men naturen verkar inte vara på vår sida denna gången heller. vet inte om vi ska våga o orka ett IVF till...

Men Kim, njut av de sista dagana, för hur mysko det än är så saknar man att vara graivd o bära sin mage stolt. Iaf gjorde jag det. O "boa" i tid man vet aldrig hur långt innan ( eller efter ) den lilla vill komma ut! Jag han bädda o tvätta, men inte packa BB väskan ;) Stor kram o lycka till! O du..putta så mycket du vill på vagnen!!



2009-11-12 @ 14:25:26
Postat av: Åsa

Kim, du är inte ensam att tänka så. Alla som har haft en bäbis i magen har säkert någon gång känt som du. När vi väntade vår första tjej så hade vi köpt ett par jeans, en pikétröja och en flece jacka i vitt och blått eftersom vi trodde det blir en kille. Dessa små kläder hängde på en stol i hallen som man såg från vardagsrummet och soffan. En period i slutet på graviditeten var jag så känslig. Jag tänkte som du, såg kläderna och stor tjöt. Tänk om det inte går bra. Tyckte att allt på tv och media handlade om barn som for illa. Så är det förståss idag med - jag kan inte höra eller läsa för då kommer tårarna som floder.



Det kommer gå bra Kim. Ni kommer få en liten skrynklig som knorrar och luktar gott. Och du kommer undra vad du gjort all den här tiden utan bäbis. Hn kommer kännas som att hn varit med er alltid! Jag skickar mina varmaste kramar till dig och Bäbis. Det kommer gå bra!



//Åsa

2009-11-12 @ 14:28:52
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: isabel

FIIIIIN! Svarta vagnar är så deppiga...Emmaljunga är bäst...rymlig liggkorg o skönt gung!!



En åkpåse i den sen är det klart. Jag visste inte att åkpåsar fanns då vi fick Rut så hon låg på ett vanligt lakan i Februari och alla blev skärrade:-)

2009-11-12 @ 21:06:54
Postat av: Sara

Fin vagn.

Kram

2009-11-20 @ 14:20:59
URL: http://leonsmamma-sara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0