På första försöket!



Mitt allra, allra första blodprov taget av mig själv på en snäll och tålig sjuksyrra. Jag lyckades på första försöket. Venen i armvecket och jag samarbetade. Stetoskåpet är där av två anledningar: jag tränade på att ta blodtrycket på min låtsaspatient (1) och för inbillar mig själv att jag är läkare (2)

Sedan fick jag prova att ta ett blodprov i en ven som inte var lika lätt att hitta. Jag hittade den, körde nålen igenom och punkterade den med ett inte så snyggt blåmärke som följd. Failure.

Efter det skulle jag prova på handryggen. Jag var värdelös. Det är långt kvar till en läkarlegitimation, jag säger bara det.

Låååångt. Men jag vet vad jag vill. Jag har hittat hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon är faktiskt himla snäll, den där sjuksyrran, nu när du säger det! Och även om hon inte hade varit snäll, så hade hon ändå aldrig hållit med om att du skulle vara värdelös. Blåmärke(na) till trots.



Har jag hört från en säker källa alltså ;-)

2009-01-30 @ 20:20:05
Postat av: Anonym

snyggt :)

2009-01-30 @ 23:35:38
Postat av: Fia

Snyggt jobbat! Jag hoppas verkligen att du lyckas bli läkare. Kämpa vidare!

2009-01-31 @ 19:59:25
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Thorlake

Ehm...ursäkta att jag frågar men jag såg på postkodsmiljonären igår kväll då du var med.



Det jag reagerade på att du pratade med en helt dialektfri och väldigt artikulerad röst.



VAD hände med göteborskan???

På tal om att aldrig glömma sina arv kanske? :)



Trevlig dag!



/JT

2009-02-01 @ 09:06:23
Postat av: Isabel

Vad coolt!



Jag har en liten tanke på att bli USKa....



Just nu jobbar jag på teatern men ibland pickar vårdmänniskan i mig på.....(har ju jobbat inom det i omgångar!!)



Tjo!

2009-02-01 @ 21:12:36
Postat av: Åsa

Det där stetoskopet ser bra ut runt halsen!

Jag hejjar på dig!

Detta klarar du galant!

//Åsa

2009-02-01 @ 23:50:45
URL: http://javafaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0