De som är inne i värmen- och de som är utanför

På fredagskvällen brukar vi ha familjemys. Vi kollar på Let´s Dance tillsammans efter middagen, barnen dricker Cola och äter godis. Jag och Anders dricker Virgin Mary, eller vin ibland, och alla ligger slängda i soffor och fåtöljer. Vi pratar inte så mycket men gemenskapen kräver inga ord.

Över Stockholms stad drar kylan in och de hemlösa får promenera hela natten för att hålla värmen.

Under Stockholms stad lever samhällets utstötta i kloakerna. I KLOAKERNA. Underjordiska tunnlar som vardagsrum och råttor som underhållning.

I Stockholm bor det flera tusen människor med psykiska problem som vi övergett. De skämmer ut sig på tunnelbanan, skrämmer våra barn och självmedicinerar sig med alkohol och mediciner. Samhället kräver att de ska klara av sin medicinering på egen hand. Samhället, det är du och jag och de vi väljer att representera oss. Vår rösträtt skall vi använda oss av.

Ikväll ska jag dra tvillingtjejerna intill mig och lukta på deras rena hår och kanske föreslå en toppning. Jag ska servera en trerätters middag med tända ljus. Mitt hem är min borg och jag älskar de jag lever med. När middagen är slut ska jag slösurfa på Internet och flytta in i ett hus i fantasin.

Ibland så undrar jag varför jag klarade mig och andra ramlade utanför systemet. Jag har det så bra och är så tacksam för det.

Trevlig helg, vem du än är.

Kommentarer
Postat av: Ola

Det är inte bara människor som är hemlösa och utstötta.Är det någon som är utstött så är det råttor.Råttor är förtryckta förföljda och

hatade,bara för att elaka människor och myndigheter har fördomar om råttor och likaså möss.

Det är synd om råttor och möss,och speciellt råttor.

Råttor har inte själva valt att gömma sig i kloakerna.Råttor och möss är hemlösa,och dom behöver skyddade platser ovan jord att få vara på.

Visa även empati för råttorna som finns i kloakerna!

Dessa arma djur förtjänar upprättelse!!

2009-08-05 @ 00:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0