Hjälp en mamma med cravings!

Nu har det slagit till! Sockerkakssmet. Sockerkaka. Mums! Jag vet precis vad jag vill baka men kan inte komma på vad kakan heter. Mormor gjorde alltid denna och jag är SÅ SUGEN att jag kommer hårdbevaka sidan tills dess att någon kan ge mig receptet eller iallafall namnet på kakan.

Den görs i långplåt och är en chokladsockerkaka. Man gör en glasyr med kakao, florsocker, smör och kaffe och slänger cocos över, delar i rutor och moffar i sig.

VAD HETER KAKAN??????

Jag blir tokig! Om jag så ska baka hela natten så MÅSTE jag få äta den innan jag somnar. Djävulen har tagit över min kropp. Hjälp mig nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror kakan kallas för allt möjligt men sök på kärleksmums så kommer det nog upp en del förslag

Postat av: kimpe

snoddas och moccaruta är också namn på denna goda kaka :)

2009-12-08 @ 21:09:30
URL: http://kimnygren.blogspot.com
Postat av: Maggie

Den heter kärleksmums. Gå in på recept.nu och kolla in Leilas recept, den är helt fantastiskt god. Hoppas allt är bra med dig och lycka till med kakan. Massor med kramar Maggie.

2009-12-08 @ 21:23:20
Postat av: Vicktoria

Chokladruta, moccaruta, kärleksmums och förmodligen en massa annat.



Kram, Vicktoria

2009-12-08 @ 21:27:21
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åååhhhh vad gott. Jag är lost i köket och väldigt dålig på att lyckas. Och eftersom jag har sån press på mig ATT lyckas så låter jag bli. Blir så besviken på mig själv. Jag vet...det är bara mat och bakverk men jag vill att det ska vara fint och gott. Mannen min är en klippa i köket!! Tur att man har honom!

Hoppas kakan blev god!!



//Åsa

2009-12-09 @ 08:50:04
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: Anna-Carin

Ser att kakan är bakad men jag ett annnat namn på nämnda kaka, nämligen Kramforskaka. Kanske jag är ensam om att kalla den det?

2009-12-09 @ 11:14:30
Postat av: isabel

De hade ju den på er skol-loppis...märkte du det:-)?



Rullskridkorna ratades av min äkte hälft...han är övertygad om att de kommer få förödande konsekvenser.....spännande fortsättning följer



2009-12-10 @ 21:33:11
Postat av: isabel

De hade ju den på er skol-loppis...märkte du det:-)?



Rullskridkorna ratades av min äkte hälft...han är övertygad om att de kommer få förödande konsekvenser.....spännande fortsättning följer



2009-12-10 @ 21:33:46
Postat av: Sandra

vad kul att du har börjat blogga igen. älskar din blogg. kolla gärna in min. Gott nytt år :)

2009-12-29 @ 00:32:51
URL: http://guccigirlonline.blogg.se/
Postat av: Helena

Kärleksmums eller som min bror kallade den när han var liten, brun kaka med "gott skit" på...

2010-01-06 @ 17:19:31
Postat av: Helene

Hej

mormorsrutor eller kärleksmums kallar jag dem för

2010-01-06 @ 17:54:12
URL: http://chapelhill.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0