Min bästa vän

Det finns vissa människor som alltid finns kvar. Det finns personer som sätter sig som ett varmt moln i magen. Att ha någon man kan lita på, någon som alltid tar ens parti och som man vet älskar en är en stor gåva. År efter år. Misstag efter misstag.

Jag har någon som jag skulle kunna döda för.
Hon har andats mina tårar, jag kan läsa mellan hennes rader.
Vi håller hårt på varandra.
Vi har på äldre dagar blivit kloka nog att avbryta diskussioner där vi vet att vi inte kan enas. Där sakerna har mindre betydelse än vår vänskap.
Hennes son är en del av mig.
Om jag hade massor av pengar skulle jag bjuda henne på en världsresa, bara hon och jag.
När jag kommer hem är det hennes soffa jag väljer, hennes man är lika välkomnande som hon är.

När jag fyllde femton flydde vi på en moped ifrån polisen.
När jag fyllde arton stod hon i hallen med en korg fylld med utköpt öl och annan alkohol som fick min mamma att baxna.
När jag fyllde nitton bodde vi grannar i ett sunkområde i Uddevalla.
När jag fyllde tjugofem bodde vi grannar i Hamburgsund.
När jag kom med i Friends fick jag mina fiskar varma för att jag tappade fotfästet.
När jag fyllde trettio kom hon på min fest trots alla egotrippade saker jag gjort.
När jag gifte mig var hon på plats.

Alla mina födelsedagar har hon sjungit för mig i telefon trots att både hon och jag vet att hon sjunger som en kråka.

Säg hej till min bästa vän. Det här är Tessan.

Jag hoppas att ni har en så fin vän som jag har. Det unnar jag er.


Tessan och jag på en god väns bröllop.
(Tack saragidlof.blogg.se för bilden.)

Kommentarer
Postat av: V

En hyllning av rang och ett tom kärlek.



Vansinnigt fint.



Kramar, V

2009-04-20 @ 00:34:16
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Glitterblomma

Jodu Kim, jag har en Tessan jag med! Och lika mycket tok och mer därtill har jag gjort och ändå finns hon här med sin famn för mig! Men hon heter Catti :) Kram!

2009-04-20 @ 11:38:55
URL: http://glitterblomma.wordpress.com
Postat av: Polly Pretty Pants

Visst är det underbart...men lika tråkigt är det när man upptäcker vänner som inte är vänner längre....men då får man istället glädjas åt nya & fantastiska vänskaper som man litar på i alla lägen, 24-7, dag som natt!

2009-04-20 @ 16:17:41
URL: http://pollyprettypants.blogs.se/
Postat av: Inna

Min Tessan heter Alice. I oktober firar vi 10-årsjubileum, vilket innebär att vi träffades när vi var 34. Så man kan få en bästis när man är vuxen.



kram

2009-04-22 @ 07:50:13
URL: http://innasego.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0